Defcon fundering

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer

Vilken komp tror du de flesta kommer spela på?

Komp 0
5
31%
Komp 1
11
69%
 
Antal röster: 16

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Defcon fundering

Inlägg av Röde »

Ska man satsa på komp 0 eller 1? Varför tror du det?

Sitter och ritar på listor och är lite kluven.

Vill inte torska för mycket på den aktiva kompen.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Defcon fundering

Inlägg av Katarsis »

Om du bara vill placera dig så tror jag på komp 1, men vill du vinna så måste du nog ha komp 0.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Defcon fundering

Inlägg av Röde »

Katarsis skrev:Om du bara vill placera dig så tror jag på komp 1, men vill du vinna så måste du nog ha komp 0.
Är det för att de 6 extra poängen kommer slå så hårt i resultatet i varje enskild match?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Defcon fundering

Inlägg av DHettNeck »

Röde skrev:
Katarsis skrev:Om du bara vill placera dig så tror jag på komp 1, men vill du vinna så måste du nog ha komp 0.
Är det för att de 6 extra poängen kommer slå så hårt i resultatet i varje enskild match?
Det ger en +3 Battle Points varje match, så ja, det slår hårt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Defcon fundering

Inlägg av Katarsis »

3 BP för ett kompsteg är en ok deal mot lite sämre spelare; det kommer man liksom ta igen bara på ren brute-force (om man tar ett värt kompminus dvs). Men mot lite bättre spelare så får man inte tillräckligt mycket övertag sett till vad man får för ett i komp.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Defcon fundering

Inlägg av Röde »

Motivera gärna när ni röstar.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Defcon fundering

Inlägg av Max »

Jag tror inte skillnaden är värd det om man hittar en vass komp 0 armé, som jag tror det finns ett par av. Men det beror ju på vilken lista man skall spela :) Har man en supremacy rustning som vill se spel tror jag det kan funka också...

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Defcon fundering

Inlägg av Yabob »

Max skrev:Jag tror inte skillnaden är värd det om man hittar en vass komp 0 armé, som jag tror det finns ett par av. Men det beror ju på vilken lista man skall spela :) Har man en supremacy rustning som vill se spel tror jag det kan funka också...
Min Supremacy rustning har hittills förlorat med 14-6 och 16-4... och har en vinst med 13-7. Allt mot komp 0 (och resultaten är efter komp givetvis). ;)

Vill man vinna alltihop så är det nog en stark komp 0 som gäller. Det finns max 20 VP i varje match (plus eventuella som inte kommer från mission). Att ge motståndaren 6 VP gratis drar ner resultatet rätt snabbt.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Defcon fundering

Inlägg av Papa D »

Jag tror komp 0 men jag kommer spela war con för jag vill öva med den så bag kommer med en komp 1 lista..

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Defcon fundering

Inlägg av Papa D »

Frågan är kommer folk spela komp 0 el 1. Jag tror många kommer spela komp 1 för att det är kul att leka med alla sina prylar...

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Skriv svar