Jepp, det är ett ord. Jag lovar

Svenska landslaget ska testa listor nästa söndag på Kalles turnering i Dragons lair och då jag ska vara ledig då, och anser mig tillräckligt kompetent som motstånd tänkte jag att det inte finns någon anledning till att inte åka. Så då var det där med vilken lista jag skulle spela. 3 knights med marines, gammalt beprövat som har gått bra tidigare? Marine shenanigans med nya psychic powers? Tau monsterlista, typ den jag spelade senast fast orestriktad av komp? Eller något helt banans som KDK med en Cyclopia formation (eller vad den heter, 3 chaos sorcar med en häftig spell). Det vart faktiskt förvånandsvärt lite slita hår den här gången, då jag ganska snabbt fastställde att jag ville spela Knights och att ett gäng Venoms borde komplettera dem rätt bra. Efter att jag skrev ihop listan och lånade ihop modellerna jag saknade så påpekades att min lista var näst intill en kopia av en lista Sweiz hade med sig till ETC förra året! Ska jag vara helt ärlig hade jag bara kollat listorna på de 4 första länderna i tråden som flogger (?) la upp förra året innan jag tröttnade och bara kollade igen om USA, Tyskland och Polens listor... men nu så har jag kollat Sweiz också och måste säga att det är en slående likhet! Fast skulle nog säga att min variant faktiskt är bättre, har dock inte hundra koll på restriktionerna från förra året. De kanske inte kunde ha en CAD som sekundär detachment?
Vilket fall som, här kommer min lista med ovanligt mycket Kill points för en knight lista, men med hastighet nog att kunna komma åt alla objectives hela tiden. Typ
BARONIAL COURT
LoW 1: Crusader (Warlord) Pts: 480
Rapid-fire Battlecannon, Ironstorm missile pod, Melta gun, Sanctuary
LoW 2: Warden Pts: 410
Ironstorm missile pod, Melta gun
LoW 3: Paladin Pts: 405
Ironstorm missile pod
DARK ELDAR CAD
HQ 1: Lhamean Pts: 10
-Dedicated Venom Pts: 65
Extra Splinter cannon
HQ 2: Lhamean Pts: 10