2000pts, max tre detachments.
Den första jag ritade ihop såg ut såhär.
Super-heavy auxiliary detachment
Guilliman
Battalion detachment
Primaris captain m power sword
Primaris lieutenant m power sword
3 * 5 intercessors
2 * 3 aggressor squads m massor med bolters
Primaris apothecary
Primaris ancient m relic-bannern
Redemptor dreadnought m gatlings
1 * 5 reivers m grav-chutes + knivar
1 * 3 inceptors m bolters
1 * 3 inceptors m plasma
Den andra listan, när jag väl insåg att man ju kan leka runt lite med olika typer av detachments för att komma runt kravet på minst tre troops i en battalion, ser ut såhär
Super-heavy auxiliary detachment
Guilliman
Vanguard detachment 1
Primaris captain m svärd
2 * 5 reivers m grav-chutes + knivar
2 * 3 aggressors m massbolters
1 * 3 inceptors m bolters
1 * 3 inceptors m plasma
1 * 5 hellblasters m plasma incinerators
Vanguard detachment 2
Lieutenant m svärd
Primaris ancient m relic-bannern
2 * primaris apothecaries
Redemptor dreadnought m gatlings
I bägge listorna har jag tänkt köra en halvstjärna med aggressors och redemptorn som får buffar av guilliman, ancient och en apothecary. Den skjuter en del men är inte heller någon slöfock i närstrid så den gör det alternativ av dessa som motståndaren helst vill att den inte ska göra
Skillnaden mellan listorna är att i den första så får intercessors, captain och lieutenant bilda en väldigt halvhjärtad och löst sammanhängande stjärna som fokuserar på objektiv. I den andra listan så är det hellblasters istället för intercessors vilka ju skjuter betydligt hårdare men har inte det nya objective secured. I åtminstone den andra listan använder jag nog 3cp för att uppgradera captain till en chapter master. Kan vara så att i den andra listan får ancient hänga med hellblasters istället.
I bägge listorna är reivers tänkta att deploya med grav-chutes och irritera fiendens skytteenheter längre bak och inceptors droppar ned och skjuter på det som motståndaren helst vill att de inte ska skjuta på, dvs bolters på infanteri och plasma på fordon och andra större grejer.
Så vad tror ni, är det värt att byta ut 15 intercessors med objective secured mot 5 reivers och 5 hellblasters? Ett tredje alternativ som jag också tycker känns ganska attraktivt är att köra vanguardlistan men att strunta i hellblasters och köra 2*5 intercessors och 2*5 reivers.