Tänkte bara höra vad folk tycker om min Imperial Fist lists som håller på att byggas.
Lysander 200pts
10 SternGuard;2xCombi-Melta,Power Fist, Drop Pod 320pts
Ironclad Dreadnought;Heavy Flamer(istället för Storm Bolter), Drop Pod 180pts
Ironclad Dreadnought;Heavy Flamer(istället för Storm Bolter), Drop Pod 180pts
10 Tacticals;Razorback, Flamer, Lascannon 220pts
10 Tacticals;Razorback, Flamer, Plasma Cannon 215pts
10 Tacticals;Razorback, Meltagun, Lascannon 225pts
Predator; Heavy Bolter sisde-sponsons 85pts
Vindicator; Siege Shield 125pts
-------
1750pts
Tanken är att alla squads delar upp sig med Heavy Weapons som skyttar i deployment medans razorbacks med special weapons och Vet Sergeant kör upp mot fienden. Lysander droppar med Sternguards för att ge dom närskydd och re-rolls med sina Bolters. Ironclads för att lösa upp knutar.
Vad tycks?
//Magnus
Imperial Fist 1750
Imperial Fist 1750
Senast redigerad av 1 Mag-El, redigerad totalt 7 gånger.
Re: Imperial Fist 1750
Ja listan är ju rätt mobil så om du måste skynda dig hem så har du ju lite att använda i sådana fall, kan få jobbigt mot något som har mkt 5" blast alá Battle Cannon men jag är väl egentligen rätt person att fråga
Jag skulle nog droppa fisten på Stern Guardsen (om det inte är så att du har en sådan modell som du måste använda?), jag har svårt att tänka mig att de stöter på något så hårt att inte Lysanders hammare räcker för att ta hand om det. En Lightning Claw kunde kanske sitta fint däremot, så får du tio poäng över till något annat småplock.
Skriv gärna ut vilket vapen det är du bytt ut mot Heavy Flamer på Ironcladsen, eller så skriver du ut att de har Melta också, så slipper man räkna baklänges från poängkostnaden för att lista ut vad de har för vapen.
Det är för övrigt ett extremt dyrt ägg att släppa ner på ett ställe bara för att få skjuta mongobolter med rerolls, men det vet du väl redan om.
Skriv gärna ut vilket vapen det är du bytt ut mot Heavy Flamer på Ironcladsen, eller så skriver du ut att de har Melta också, så slipper man räkna baklänges från poängkostnaden för att lista ut vad de har för vapen.
Det är för övrigt ett extremt dyrt ägg att släppa ner på ett ställe bara för att få skjuta mongobolter med rerolls, men det vet du väl redan om.
Man har det inte för att det är bra, man har det för att det är coolt, The Spirit of Warhammer 40k 
@HeadWar
Man kan väll inte byta ut en Fist mot en Claw i en Imperial Fist armé
Modellen har det, visst det är dyrt men vad gör man. Skulle jag droppa den någon gång är det för
att kasta in Dozerblades på alla fordon(sjukt coola)
Jo jag vet dom är dyra, men det är nice. Kanske inte optat men det är jäkligt coolt när dom kommer ner guns blazing.
@XecrNist
Varför att Battlecannons ett stort problem för den här listan? syftar du på Sternguardsen efter sin Pod landning?
isf får man droppa lite Ironclads först för att försöka rensa undan för Guardsen. Annars får man bita i det sura äpplet och dra med sig så många i fallet som möjligt.
//Magnus
Man kan väll inte byta ut en Fist mot en Claw i en Imperial Fist armé
Modellen har det, visst det är dyrt men vad gör man. Skulle jag droppa den någon gång är det för
att kasta in Dozerblades på alla fordon(sjukt coola)
Jo jag vet dom är dyra, men det är nice. Kanske inte optat men det är jäkligt coolt när dom kommer ner guns blazing.
@XecrNist
Varför att Battlecannons ett stort problem för den här listan? syftar du på Sternguardsen efter sin Pod landning?
isf får man droppa lite Ironclads först för att försöka rensa undan för Guardsen. Annars får man bita i det sura äpplet och dra med sig så många i fallet som möjligt.
//Magnus
Döp om dem till Imperial Claws? 
Det bör gå att sprida ut dem rätt bra runt podden, så att blastvapen inte är något enormt problem, framförallt inte när man kan låta Lysander suga upp en del. Bör också gå att placera sig så att man får cover saves av podden mot de värsta hoten.
Det bör gå att sprida ut dem rätt bra runt podden, så att blastvapen inte är något enormt problem, framförallt inte när man kan låta Lysander suga upp en del. Bör också gå att placera sig så att man får cover saves av podden mot de värsta hoten.
För att det kommar vara en massa lucky imperial guadrs som skjuter sönder transporteran första rundan sen väntar ett gäng russar förväntansfullt
Den är iofs open topped, så det är ju lite lättare än normalt att spränga den, men är man väldigt orolig för det så får man väl komma ner i en skog då.