Hyfsat högkomp LBM till GC?

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Babben

Hyfsat högkomp LBM till GC?

Inlägg av Babben »

Så... tanken är att jag vill ha iaf ganska hög komp, vad tror folk?

Libbe w. Jump pack = 125 (antagligen med avenger och nullzone)

Dread w. 2*Twin autocannons = 125

5 Terminators w. CML = 230

10 Sternguards w. Heavy bolter, Flamer, Powerfist = 285
- Rhino = 35

10 Tacticals w. Lascannon, Meltagun = 185
- Razorback = 40

10 Tacticals w. MM, Meltagun = 175
- Rhino = 35

7 Scouts w. Heavy bolter = 101

10 Devastators w. 4 Missile launchers = 230

Thunderfirecannon = 100

Whirlwind = 85

Typ 1750

Bengtsson den yngre

Re: Hyfsat högkomp LBM till GC?

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Jag skulle (baserat på egna åsikter och utan att ha en aning om hur kompen på gothcon egentligen sätts) ge den är listan rejält bra komp, famför allt om man kollar på hur marinelistorna kompades förra året.

Listan har visserligen en hel del stayingpower och antagligen hyffsad synergi men saknar all den klassiska osten och bör rimligtvis få tokspö av de klassiskt dåliga marine matchupsen. Dessutom har du med en riktigt prisovärd enhet i form av den stora devestator squaden och ingen hård AV alls.

Dock vill jag lägga in en brasklapp att kompen kanske sjunker lite pga att listan är så pass stabil och kan antagligen drawa det mesta om man bara tightar till spelet lite.

13 av 20
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jo, det där är antagligen över medel, men inte du den är för bra för att få riktigt bra komp (Terminators, Dakka Dread och bra scoring). Jag skulle tipsa om att ta bort en enhet Tacticals, byta terminators mot 2 Typhoons och ta ett gäng Legion of the Damned om du vill ha upp kompen ordentligt.

Dock är listan stabil som den är och jag skulle tipsa på en 12-14 i komp.
Alexander Merinen

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag tror dock inte att typhoons är särskilt bra att slänga in om man vill ha upp kompen.

Den påminner lite om min lista 2009, som fick 18 eller 19 i komp av 30. Den hade bikes och attackbikes samt kantor och bikekapten istället för heavysektionen och sternguards. Jag tycker den här borde kompa liknande.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Jocke Rapp skrev:Jag tror dock inte att typhoons är särskilt bra att slänga in om man vill ha upp kompen.

Den påminner lite om min lista 2009, som fick 18 eller 19 i komp av 30. Den hade bikes och attackbikes samt kantor och bikekapten istället för heavysektionen och sternguards. Jag tycker den här borde kompa liknande.
Den listan var äckllig och förtjänade bra mycket mindre.

Fast jag tror att du har rätt i var listan borde hamna. Fast jag räknar alltid med svindåligt och blir glad för allt över den zonen...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Jocke Rapp skrev:Den påminner lite om min lista 2009, som fick 18 eller 19 i komp av 30. Den hade bikes och attackbikes samt kantor och bikekapten istället för heavysektionen och sternguards. Jag tycker den här borde kompa liknande.
Så du hade också två Tacticals, en Scout squad, en Dread och Terminators, men i övrigt var den helt annorlunda? ;)

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Ja, jag insåg det när jag skrev posten... Men det kändes likt!

Skriv svar