Gonka hittar på: 1500 pts tokiga SM till LinCon (RoE)

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Gonka Koff

Gonka hittar på: 1500 pts tokiga SM till LinCon (RoE)

Inlägg av Gonka Koff »

Den enda Space Marine lista jag hittils hittat på som jag tror har en chans att prestera på LinCon innehåller endast 33 modeller, två svindyra HQ:n och är helt kass på att skjuta. Ändå kan jag inte få till det bättre. Är det mig det är fel på eller är SM kodexen hopplös att osta på 1500 pts RoE?

HQ:
Khan, Moondrakkan 205
Lysander 200

Elites:
5 TH/SS Terminators 200
Land Raider 250

Troops:
10 Tacticals, multimelta, flamer, fist, rhino 230
5 Scouts, pw, meltabomb 95
7+1 Bike squad, 2x flamer, fist, hb attack bike 260

Fast Attack:
Land Speeder Storm, hf 60
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Gonka hittar på: 1500 pts tokiga SM till LinCon (RoE)

Inlägg av DHettNeck »

Hmmm. Det där såg ganska ofarligtt ut egentligen. Vad ska du ha lysander till? Är det inte bättre att köpa lite HS för hans poäng.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Lysander skall slåss! Han och Calgar är ju de enda HQ:na som är bra på det. Han kommer såklart sitta med termisarna i raidern. Khan skall susa runt plan med sina bikers: outflanka, flamea, chargea, hit&runna samt utföra objektiv.

Jag fick litet idéer av Imp igår som fick det att lossna litet. Kanske skall jag dumpa Khan och bikers för att få till något som känns litet "Gonkigare":

Lysander 200
5 TH/SS Terminators 200
Land Raider 250

10 Tacticals, lascannon, flamer, rhino 215
10 Tacticals, missile launcher, flamer, rhino 205

2 multimelta attack bikes 100
1 land speeder typhoon 90
2 land speeder mm/hf 140

Thunderfire Cannon 100

... Thunderfire är med för att den kan hindra bikers från att turbo-boosta (+ att den skjuter som fan). Men kanske borde den bytas mot något annat som t.ex. scouter eller dakkapred eller en till typhoon ... . eller.. ?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Var inte Khan med för att hela arméen skulle outflanka? Det är ju lite kul varjefall, även om det kan bita en i baken ibland. :P

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Jag funderar annars på att sätta Cassius med termosar. Att RR attackerna är rätt bra sedan håller han väl sig rätt bra med T6 och FNP...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

När man tänker efter är ju Cassius i praktiken en budget-Lysander. Klart vettigt alternativ, dock är jag väldigt sugen på dom där S10-attackerna ... ;) .

Listan är hursomhellst inskickad nu, den blev ganska lik det senaste alternativet, dock utan Thunderfire. Jag känner mig riktigt nöjd faktiskt!

Skriv svar