GK - gonkas första försök

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Gonka Koff

GK - gonkas första försök

Inlägg av Gonka Koff »

Tja,
Har suttit ett par timmar med min sprillans nya codex och försöker komma på nåt som är kul att spela och som är annourlunda än mina LBM. Tycker personligen att Libben är coolast i boken, så det hela handlar mycket om att utnyttja hans powers.
Tror ni det här är bra/kul/okejkompande? Förslag på ändringar?

Librarian 280
Level 3
3x skulls
T. Homer
5 "bra powers"

10 terminators 485
2 psycannons
Brotherhood banner
1x mc daemonhammer
1x daemonhammer

10 grey knight strike squad 255
2x psycannon
Psycannon bolts
mc daemonhammer

10 grey knight strike squad 255
2x psycannon
Psycannon bolts
mc daemonhammer

10 interceptors 315
2x psycannons
mc daemonhammer
Psycannon bolts

5 interceptors 155
Psycannon
mc daemonhammer
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
kombat

Re: GK - gonkas första försök

Inlägg av kombat »

Känns väl som en ok lista saknar lite longrange skytte. Dock rtror jag inte att libben är värd 280 poäng han är ju dyrare än draigo :P och dör fantastiskt lätt om du skulle hamna i närstrid

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Ge libben stav, han vill nog gärna ha det skyddet i närstrid.
Alexander Merinen

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Jag gillar verkligen att GK tycks kunna spela i princip utan rhinos/razorbacks. Det är i alla fall vad vårt tidiga spelande visat, att man tappar sjukt mycket mer av att sitta inlåst i en bil som GK och det är ju lite uppfriskande.. En sån 10man strike squad som du har med de upgradsen lär ju inte kompa jättelite, men det kompenseras ju av att de inte har nån bil. När du ändå har en beacon kanske du kan trycka in en incinerator i exempelvis den lilla intercepter enheten för välriktade lågor. Sen får du nog speltesta om det är värt att göra libben till lvl3, annars finns det ju mycket poäng att spara där, fast de har mycket skoj att välja mellan och flera powers som verkligen är vettiga att kasta tillsammans...
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Ruben

Inlägg av Ruben »

jag tänker liknande, kör med lite mindre gubbz men med en hoppande dreadknight, en razorback och en dreadnought med multimelta som blir summonad av libben
kan vara en tanke att skippa nån squad för paladins med apothecary som tar all skit längst fram och ger resten 3+ cover
awesome

egge

Inlägg av egge »

Jag sitter och funderar på kompen. Psycannons är galet bra för sina poäng så jag tror de kan vara lite sämre när det gäller komp. Du skall i princip göra 5 penetrating hits på land raiders, per runda med denna armén. Jag tror absolut att armén kan funka, men tror att det kommer ta tid innan kompen på den blir rätt. Blir intressant att se då om kompen börjar för lågt eller högt.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Å andra sidan får man inte glömma bort att psycannons bara är något bättre än assault cannons, som ger väldigt lite kompminus för SM (inget minus alls på termosar t.ex). Så jag tycker nog inte att kompen behöver ligga så farligt lågt på dom.
Men det ska bli kul med en kompmall.

Listan ser festlig ut, rätt aggressiv med massa hoppgubbar. Det är dock rätt najs med incinerator på hoppisarna, shunta fram 30" och lägga superflamer...

egge

Inlägg av egge »

Jocke Rapp skrev:Å andra sidan får man inte glömma bort att psycannons bara är något bättre än assault cannons, som ger väldigt lite kompminus för SM (inget minus alls på termosar t.ex). Så jag tycker nog inte att kompen behöver ligga så farligt lågt på dom.
Jag vet inte...just för Grey knights så är psycannons väldigt bra (med tanke på deras övriga skytte) och möjligheten att två i en enhet är väldigt mycket bättre än bara en. Tänk dig vanliga marines med två S7 assault cannons i varje enhet så skulle det nog snabbt bli höga kompminus på assault cannons också :| Och den kostar ju lika mycket som assault cannons gör till termosar.

annars håller jag med om flamers på hoppa killarna. Galet bra.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Jocke Rapp skrev:Å andra sidan får man inte glömma bort att psycannons bara är något bättre än assault cannons, som ger väldigt lite kompminus för SM (inget minus alls på termosar t.ex). Så jag tycker nog inte att kompen behöver ligga så farligt lågt på dom.
Dom verkar ju dock gå att spamma ganska hårt. Så nån form av kumultativt kanske?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

egge skrev:
Jag vet inte...just för Grey knights så är psycannons väldigt bra (med tanke på deras övriga skytte) och möjligheten att två i en enhet är väldigt mycket bättre än bara en. Tänk dig vanliga marines med två S7 assault cannons i varje enhet så skulle det nog snabbt bli höga kompminus på assault cannons också :| Och den kostar ju lika mycket som assault cannons gör till termosar.

annars håller jag med om flamers på hoppa killarna. Galet bra.
Dock har dom kort range och tappar 50% av sin effektivitet om enheten går. Men ju, dom är bra helt klart.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar