IG så klart.
IG så klart.
Tjena hej på er.
Tänkte börja bygga på min IG renegade lista nu så här till sommaren. Här är en första draft. Kom GÄRNA med feed back.
Tanken är att ha en cool lista, som är varierad i spelstilen, lite snabbt, lite hårt, lite CC, lite skytte. Jag vill inte ha en allt för hård lista, men jag vill ju inte alltid loosa heller.. Några poäng kan vara fel, skrivit den ur minnet, glömde codexet hemma. Jag har aldrig lirat IG förut så om jag har gjort missar i FoC eller andra noob grejer hojta gärna till så jag kan gå hem till tanke smedjan igen.
Company Command Squad
Heavy Flamer, 2x Flamer, Vox caster,
Officer of the Fleet,Regimental Standard 130
Chimera Heavy Flamer, Multilaser 55
Priest 45
Ogryns (4+1) 210
Chimera Heavy flamer, Multilaser 55
Psyker battle squadron (8+1) 100
Chimera Heay Bolter, Multilaser 55
Conscripts (20) 80
Penal legion (9+1) 80
Platoon Command squad Vox caster, 35
Infantry Squad Autocannon, Vox caster 65
Veterans
2 x Meltagun 90
Veterans
2 x Meltagun 90
Chimera 2 x Heavy Flamer 55
2xHellhound 260
Rough Riders (6+1)
Meltagun 85
Vendetta Gunship 130
1750p
Tänkte börja bygga på min IG renegade lista nu så här till sommaren. Här är en första draft. Kom GÄRNA med feed back.
Tanken är att ha en cool lista, som är varierad i spelstilen, lite snabbt, lite hårt, lite CC, lite skytte. Jag vill inte ha en allt för hård lista, men jag vill ju inte alltid loosa heller.. Några poäng kan vara fel, skrivit den ur minnet, glömde codexet hemma. Jag har aldrig lirat IG förut så om jag har gjort missar i FoC eller andra noob grejer hojta gärna till så jag kan gå hem till tanke smedjan igen.
Company Command Squad
Heavy Flamer, 2x Flamer, Vox caster,
Officer of the Fleet,Regimental Standard 130
Chimera Heavy Flamer, Multilaser 55
Priest 45
Ogryns (4+1) 210
Chimera Heavy flamer, Multilaser 55
Psyker battle squadron (8+1) 100
Chimera Heay Bolter, Multilaser 55
Conscripts (20) 80
Penal legion (9+1) 80
Platoon Command squad Vox caster, 35
Veterans
2 x Meltagun 90
Veterans
2 x Meltagun 90
Chimera 2 x Heavy Flamer 55
2xHellhound 260
Rough Riders (6+1)
Meltagun 85
Vendetta Gunship 130
1750p
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Re: IG så klart.
Ganska schyst lista ostsätt från en enhet.. Ungefär som en schyst chaos arme med lash..
Jag tror den kan funka, men inte på kompade tuneringar, den skulle få alldeles för låg komp..
Komp 2/10
Ogryns +1
penal legion +1
Rough riders +1
Inget heavy +1
likadana squads -1
Psyker battle squadron -6
Jag tror den kan funka, men inte på kompade tuneringar, den skulle få alldeles för låg komp..
Komp 2/10
Ogryns +1
penal legion +1
Rough riders +1
Inget heavy +1
likadana squads -1
Psyker battle squadron -6
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Hmm.. det var lite lägre komp än vad jag önskar mig...
Psykers vill jag dock ha kvar, kan modda enheterna en del, så de inte känns repitativa.
Tycker folk att psykers är _så_ brutna?
Aja, mer feedback så ska jag tweeka lite på enhets formatet.
/D
Psykers vill jag dock ha kvar, kan modda enheterna en del, så de inte känns repitativa.
Tycker folk att psykers är _så_ brutna?
Aja, mer feedback så ska jag tweeka lite på enhets formatet.
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
om jag säger så här, lash är den näst mest brutna psykik powern i spelet..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
men mot arméer som är stubborn eller fearless är de mindre brutna men de är ju inte så få
Jag håller med om att dom är brutna, men det känns mest som att dom är det i kombination med ex pinning weapons, som jag inte tagit med.. Tank chock funkar inte, så det är bara "de" vanliga moral slaget som jag kommer kunna påverka å då måste man lyckas döda en hel del gubbar för att dom ska vara bra...
Håller med om att det är bra skit dock. Får se vad resten av folket tycker om komp och liknande, jag tycker 2 av 10 låter väldigt hårt.. de e sämre än vad jag får med min 9 kanz lista.
Tycker ni/du att listan är rolig att möta? Rolig att spela?
/D
Håller med om att det är bra skit dock. Får se vad resten av folket tycker om komp och liknande, jag tycker 2 av 10 låter väldigt hårt.. de e sämre än vad jag får med min 9 kanz lista.
Tycker ni/du att listan är rolig att möta? Rolig att spela?
/D
-
ZimmeZitron
Jag tror i varje fall att det är en lista som kommer vara kul att spela...
"When a player is the best in his position in the world and doesn’t play for Real Madrid, you have to consider it a waste."
- Sergio Ramos
- Sergio Ramos
-
PeterWelzien
Personligen så skulle jag skippa voxarna och se till att veteranerna får tre melta guns var.
/Peter Welzien
Jag funderar på att skita i vendetta gunship, för att ge båda veterans, 3 meltas och scout regeln och varsin chimera i stället för en... problemet är att jag skulle vilja få in ratlings åxå.. fan IG är för dyra =)
Jag tror åxå att den kan vara riktigt skoj att spela!! Det är därför jag har gjort den väldigt varierad.
Kommer göra den i ett renegade tema lite därför prellen får vara med, psykers, penals och ogres.. man kan ju bygga mycket vassare listor...
/D
Jag tror åxå att den kan vara riktigt skoj att spela!! Det är därför jag har gjort den väldigt varierad.
Kommer göra den i ett renegade tema lite därför prellen får vara med, psykers, penals och ogres.. man kan ju bygga mycket vassare listor...
/D
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag skulle ge listan 5 av 10. PBS är grymt bra, men i hälften av matcherna kommer dom inte göra nån nytta.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015