Hej Glada 40k spelare!
Alla känner kanske Egge, oavsätt om ni gör det eller ej och vad ni än tycker om honom så anser jag att han är en väldigt skön mänsklig(nja nästan i alla fall)varelse. Detta säger kanske ganska mycket om mig med. Tillbaka till sak, han har dragit in mig i detta träsk igen och jag önskar lite komentarer på listan nedan, valde att lira DE då jag kom över större delen av armén gratis. Insåg sen att de hade ett nytt codex (kul), eller kanske till och med två sen jag spelade sist. Med detta så kanske ni förstår att jag spelade detta spel senast för flera tusen år sedan, då det kallades "Warhammer men ändå lite in i framtiden..."
Nej, nog med skitsnack, kommentera och döm ut mig bäst ni vill, har dock lite problem med en sak. HUR KOMPAR MAN Haemonculus?
Efter att ha läst mig blind på en och samma mening:
"-2 for one of the following units: Incubi,
Bloodbrides, Wyches, Hellion (only count
this once for each unit and each
Haemonculi)"
kom jag fram till två resultat -18 och -12, varpå jag givetvis tog det lägsta (jag är ju inte dum), dock dum nog tydligen. Hjälp mig gärna att tolka denna mening så är ni vänliga.
1750pts Dark Eldar 5th Ed (2010) Roster
(1750pts Total) 41 komp
Selections:
HQ (285pts) -19
-Baron Sathonyx (105pts) -7
-Haemonculus (180pts) -12
3x - Haemonculus,Liquifier Gun
Elites (462pts) -14,5
-Kabalite Trueborn (146pts) -7
3x Trueborn, 3x Blaster
Venom - 2x SC
-Kabalite Trueborn (146pts) -7
3x Trueborn, 3x Blaster
Venom - 2x SC
-Grotesques (170pts) -,5
3x Grotesques
Raider, Dark Lance, Enchanted Aethersails
Troops (793pts) -22,5
-Hellions (Troops) (143pts) -1
8x Hellion, Helliarchx, StunClaw and Splinter Pistol
-Kabalite Warriors (175pts) -5,5
Blaster, Splinter Cannon, 10x Warriors
Raider
Dark Lance,
- Kabalite Warriors (175pts) -5,5
Blaster, Splinter Cannon, 10x Warriors
Raider
Dark Lance,
-Wracks (Troops) (145pts) -5
7x Wracks, Liquifier Gun.
Raider, Dark Lance, Enhanced Aethersails.
-Wyches (155pts) -5,5
5x Wyches, Hekatrix, Agoniser, haywire grenades
Venom - 2x SC
Heavy Support (210pts) -7
-Talos Pain Engine (105pts) -3
Haywire Blaster, Splinter Cannon
-Talos Pain Engine (105pts) -4
Haywire Blaster, Splinter Cannon
Fordon/MC -6
Tack för att ni orkar bry er (detta är till er som bryr er) ni andra ska ha ett stort tack ändå för att ni är med och skapar detta glada forum för oss som älskar krig i alla dess former... dock lite mer framtidsinriktat i detta forum.
Min första lista
- snormumrik
Min första lista
All Makt åt Tengil Vår Befriare!
Re: Min första lista
Tänk såhär vad gäller Haemonculus: Tanken mad minuset är när en Haemonculus ger ifrån sig en Pain Token till en utav de listade enheterna. Du har två enheter från listan (Hellions och Wyches) som "har en" Haemonculus med sig, vilket ger -2 + -2 = -4. Den sista Haemonculusen har inget att ge ifrån sig sin Pain Token till som straffas i mallen och genererar därmed inget extraminus.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"