hej alla jag har precis börjat med en SW lista och skulle behöva lite hjälp innan jag sätter igång med själva arme byggandet och målandet. jag är lite osäker på hur man räknar komp på turneringar så lite hjälp med det vore trevligt. mitt mål är att göra en lista som man kan spela med på turneringar och för skojs skull. listan i daxläget är:
HQ:
1 Rune priest 115p
power armour, bolt pistol, cc, living lightning murderus hurrcaine chooser of the slain, tail talisman
1 Rune priest 105p
power armour, bolt pistol, cc, living lightning, Storm caller, melta bombs, chooser of the slain
Elite:
Dreadnought 115p
twin autocannon
Wolf guards 3st 129p
3 pfist 3 combi melta
troop:
Grey hunters 8st+wolf guard 175p
melta rhino wolf standard
Grey hunters 8st+wolf guard 175p
melta rhino wolf standard
Blood claws 9st+wolf guard 170p
melta
Grey hunters 6st 115p
flamer
razorback 75p twin lascannon
Fast:
landspeeder typhoon 90p
landspeeder typhoon 90p
Heavy:
long fangs 5+boss 140p
5 rockits
long fangs 4+boss 95p
4 heavy bolters
totalt 1589p och det ska vara 1750 som är turneringsstandard (tror jag) vad ska jag ha för de sista 211p lämna gärna vad man skulle kunna göra annorlunda
1750 SW lista första försöket
1750 SW lista första försöket
Senast redigerad av 2 thranuil, redigerad totalt 27 gång.
- speedfreek
Re: 1750 SW lista första försöket
Gissar på "över medel" för SW i komp eftersom du inte har massa Rhinos, dvs snarare 30-40 än 20 i komp.
Dina runpräster får dock inte ha samma utrustning och inte heller samma spells.
Dina runpräster får dock inte ha samma utrustning och inte heller samma spells.
tack fixar mina präster i listan nu med ens.
Ta Chooser på båda rune priests, och lägg till meltabombs på den ena hellre än talisman. Du behöver BS boosten för LL för dem båda.
Powerfists på vanliga Grey hunters är ett väldans slöseri. De har bara 2 attacker i assault, och 1 attack i efterföljande. Då är Mark of the wulfen otroligt mycket bättre, med potentiellt 8 S4 Rending attacker, för 10 poäng mindre.
Flamers är nästan aldrig värt det, för ynka 5 poäng extra får du meltagun istället. Dessa poäng får du snabbt igen på att ta bort fistarna i GH enheterna.
Long fangs bör du fixa Missile Launchers till andra enheter också, och kostar bara 20 poäng mer än heavy bolters på den enheten.
Blood Claws är egentligen bara värt att köra om du kör ihop en 15 manna enhet med en wolf priest i en Land Raider, annars är Grey Hunters bättre på allt, och kostar lika mycket.
Jag själv har lyckats väldigt bra med Wolf Scouts. När jag kör dom brukar jag inte köra en minimerad enhet på 5 med en meltagun. Med Motw och en Wolf Guard blir det istället en enhet som faktiskt kan ta hand om sig själv riktigt bra, och rensar upp betydligt mycket mer.
Några tips bara, tänk på att det är din armé och den ska passa dig
Powerfists på vanliga Grey hunters är ett väldans slöseri. De har bara 2 attacker i assault, och 1 attack i efterföljande. Då är Mark of the wulfen otroligt mycket bättre, med potentiellt 8 S4 Rending attacker, för 10 poäng mindre.
Flamers är nästan aldrig värt det, för ynka 5 poäng extra får du meltagun istället. Dessa poäng får du snabbt igen på att ta bort fistarna i GH enheterna.
Long fangs bör du fixa Missile Launchers till andra enheter också, och kostar bara 20 poäng mer än heavy bolters på den enheten.
Blood Claws är egentligen bara värt att köra om du kör ihop en 15 manna enhet med en wolf priest i en Land Raider, annars är Grey Hunters bättre på allt, och kostar lika mycket.
Jag själv har lyckats väldigt bra med Wolf Scouts. När jag kör dom brukar jag inte köra en minimerad enhet på 5 med en meltagun. Med Motw och en Wolf Guard blir det istället en enhet som faktiskt kan ta hand om sig själv riktigt bra, och rensar upp betydligt mycket mer.
Några tips bara, tänk på att det är din armé och den ska passa dig