GK - Adepticon

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

GK - Adepticon

Inlägg av Joakim »

Hade först tänkt spela Draigo, 10 Paladins, Coteaz, 3 Psybacks, 3 Psyfelmandreads och Vindicare.
Men känner att den är sjukt tråkigt så vill försöka få till något bra fast lite roligare.

Vad tror ni om denna?

Draigo 275

Coteaz 100

Vindicare 145

3 Paladins 165
Halberd, Deamon Hammer
Landraider: Multi-Melta 270?

10 Strike Squads 240
2x Psycannon, Psybolt

3 Warriors, 12
Razorback, Psybolt 50

3 Warriors, 12
Razorback, Psybolt 50

5 Interceptors 130

Dreadnought 135
2xTwin-Autocannon, Psybolt

Dreadnought 135
2xTwin-Autocannon, Psybolt

Dreadnight 130
Heavy Incinerator

Kan det fungera?
Senast redigerad av 1 Joakim, redigerad totalt 12 gånger.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: GK - Adepticon

Inlägg av LillePer »

Du kan väl ha 4 paladiner iaf och sen känns ju en interceptor squad inte helt fel. Eller en till bil helt enkelt.

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: GK - Adepticon

Inlägg av Joakim »

LillePer skrev:Du kan väl ha 4 paladiner iaf och sen känns ju en interceptor squad inte helt fel. Eller en till bil helt enkelt.
Ändrade lite när du skrev. Svårt med poängen för den 4e bara...

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: GK - Adepticon

Inlägg av daskad »

utan personal teleporter känns incineratorn väldigt... onödig(?) Men det kanske bara är jag! Är det inte bättre att förbättra dina troops, då de känns jävligt klena just nu sen vill nog strikesquad ha en bil eller?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: GK - Adepticon

Inlägg av Joakim »

daskad skrev:utan personal teleporter känns incineratorn väldigt... onödig(?) Men det kanske bara är jag! Är det inte bättre att förbättra dina troops, då de känns jävligt klena just nu sen vill nog strikesquad ha en bil eller?
Har bara spelat med massa gående Strike Squads förut och det har fungerat väldigt bra, tog bort Incineratorn för att spara poäng, den har dock fungerat bra med den + heavy psycannon och scout.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: GK - Adepticon

Inlägg av Blom »

Paladiner får inte köpa en LR som dedicaded :o :( :(
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: GK - Adepticon

Inlägg av daskad »

Om jag har räknat rätt har du nu då 1719p(LR kostar endast 265p) Varför inte köpa en Razorback till din strikesquad ändå? det är ju inte precis dåligt med en extra även om den är tom! uppgradera en av dina dreadar till ven. dread så du får plats med din LR också!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: GK - Adepticon

Inlägg av kombat »

Får verkligen paladins köpa land raider som dedicated transport? Sen tror jag fortfarande att 10 paladiner är bättre och gillar du inte köra med 10 paladiner så hade jag nog skippar hela paladin och draigo biten och kört på purifiers i chimeror istället (lånar av henchmen) samt 1 psycannon iquisitor med servoskulls

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: GK - Adepticon

Inlägg av speedfreek »

Jag gillar dreadknighten som den är.
Plus att den är sjukt bra i deep strike.

Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm
Inlägg: 240
Blev medlem: 27 jan 2011, 23:09
Ort: Göteborg

Re: GK - Adepticon

Inlägg av Skcuzzlebumm »

Varför ta Draigo? Han ge väldig lite till din arme förutom att den 3 Paladinäs scoring. Jag skulle släppa honom och spara poäng till något annat som ge mer.
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

Skriv svar