Tjo! Har suttit och snickrat ihop en 2000 poängs lista som jag tänkte ha som mål för min arme. Vad tror folk om den? Kom gärna med kritik/förslag.
Kan tillägga att jag redan äger 20 assault marines, reclusiarch, 8 death company, 5 sanguinary guards, 1 präst och en stormraven. Så detta är grunden jag bygger runt.
HQ
Reclusiarch : Melta bombs: 135 Pts
Troops
10 Assault Marines: Powerfist, 2 meltaguns : 235 Pts
10 Assault Marines: Powerfist, 2 meltaguns : 235 Pts
10 Assault Marines: Powerfist, 2 flamers : 225 Pts
8 Death company: 2 powerweapons, powerfist: 215 Pts
Elite
1 Sanguinary Priest: Jump pack, Powerweapon, Melta bombs: 105 Pts
5 Sanguinary Guards: Powerfist, Chapter banner: 240 Pts
Fast Attack
Landspeeder squadron: 1 Landspeeders, Multi-melta, Heavy flamer: 70 Pts
Heavy support
Stormraven Gunship: Twinlinked lascannons, Twinlinked multi-melta: 200 Pts
Stormraven Gunship: Twinlinked lascannons, Twinlinked multi-melta: 200 Pts
Antal modeler: 50
Antal Scoring: 3
Anta KP: 12
Poäng: 2000
*präst går med sanguinary guards i en av stormkorparna, medan reclusiarchen går med death company i den andra
funderar på att göra combat squads av meltagun assault marines så 5 går med 2 melta guns och jagar tanks medan dom andra 4+ sergeanten fungerar som support för andra enheter, eller behöver dom vara alla 10 för att fungera?
tack på förhand!
2000 Pts Blood angles
Re: 2000 Pts Blood angles
Du vill nog ha Dreadnoughts med Blood Talons i Stormravens!
Okey, Har inte tänkt så mycket på Dreadnoughts, vilken skulle du rekommendera ? Death company eller furioso? Kan se fördelar med båda, Furioso har högre weaponskill (=mer träffar = mer wounds = mer nya attacker) samt bättre armour, medan death company ignorerar crew shaken o crew stunned, furious charge och en mer attack.
vad rekommenderar du att jag byter ut i listan? 10 grupp assault marines med flamer, kanske någon landspeeder?
vad rekommenderar du att jag byter ut i listan? 10 grupp assault marines med flamer, kanske någon landspeeder?
I Stormraven tycker jag att Deathcompany dreaden är marginellt bättre, men Furioson är mer lättspelad och mer mångsidig. Framför allt är fleet och inbyggd furious charge på DC-dreadden sjukt nice, men sen att man bara får EN vettig charge är ju nackdelen...
Alexander Merinen
Ta en av varje!
DC med fistar och Furiose med klor.
Coolt skall de va!
DC med fistar och Furiose med klor.
Coolt skall de va!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Flyttade de inlägg som handlade om Walker och Rage till regelforumet.
-moderator-Zurk
-moderator-Zurk
Alexander Merinen