Codex SM nu köpt o läst. 1750p hjälp tack.
Codex SM nu köpt o läst. 1750p hjälp tack.
Då har jag beslutat mig för att få ihop en arme Silver Skulls till DefCon. Grundtanken är att utelämna saker med "tankstats" eller vad man kallar det och plasma. Hoppas att det kan bli spelbart utan devastators och namngivna karaktärer.
Terminatorerna är målade och jag vill pröva den oglamorösa heavyflamern.
Avsaknaden av Scouts beror på beräknad målningshastighet.
10 terminators(400), 2xheavy flamer(10). 410pts
10 tacticals(170), missile launcher, meltagun(5), power fist(25), storm bolter(10). 210pts
10 tacticals(170), lascannon(10), flamer, combi-flamer(10), power weapon(15). 205pts
10 tacticals(170), lascannon(10), meltagun(5). 185pts
10 tacticals(170), multi-melta, meltagun(5). 175pts
8 assault marines(154), 2xflamer(20), thunderhammer(30), storm sheild(15). 219pts
2 attack bikes(80), 2xmulti-melta(20). 100pts
2 attack bikes(80). 80pts
Totalt:1584pts.
HQ har jag ingen större aning om vad jag ska ha. Nån mobil snubbe kanske. 166pts kvar.
Så nu får ni gärna visa hur man skriver en lista med nya reglerna. Tack på förhand.
Terminatorerna är målade och jag vill pröva den oglamorösa heavyflamern.
Avsaknaden av Scouts beror på beräknad målningshastighet.
10 terminators(400), 2xheavy flamer(10). 410pts
10 tacticals(170), missile launcher, meltagun(5), power fist(25), storm bolter(10). 210pts
10 tacticals(170), lascannon(10), flamer, combi-flamer(10), power weapon(15). 205pts
10 tacticals(170), lascannon(10), meltagun(5). 185pts
10 tacticals(170), multi-melta, meltagun(5). 175pts
8 assault marines(154), 2xflamer(20), thunderhammer(30), storm sheild(15). 219pts
2 attack bikes(80), 2xmulti-melta(20). 100pts
2 attack bikes(80). 80pts
Totalt:1584pts.
HQ har jag ingen större aning om vad jag ska ha. Nån mobil snubbe kanske. 166pts kvar.
Så nu får ni gärna visa hur man skriver en lista med nya reglerna. Tack på förhand.
Re: Codex SM nu köpt o läst. 1750p hjälp tack.
Det blir ju iaf jobbigt att döda av hela armen. HQ tror jag kapten, chappe eller librarian med jumppack efter vad du känner för. Alternativt en librarian i terminator armour och med gate.
hejsan packe
som hq ska du nog ha en libarian med the gate så du kan telpa runt på dina termosar det funkar bra, ge han termosrustning thunderhammer stormshield så slår han på lite iaf
ge dina tactical serganter powerfist och ta bort stormshield på assaultmarineserganten om du ska allokera 3+ saves på serganten och hoppas han ska överleva så kommer han nog dö i förtid, hans bästa skydd är dom 7 varma kropparna i resten av squaden. försök peta in rhinos annars kommer du vara galet immobil, om inte så byt ut en tactical mot bikes eller mer assaultmarines
som hq ska du nog ha en libarian med the gate så du kan telpa runt på dina termosar det funkar bra, ge han termosrustning thunderhammer stormshield så slår han på lite iaf
ge dina tactical serganter powerfist och ta bort stormshield på assaultmarineserganten om du ska allokera 3+ saves på serganten och hoppas han ska överleva så kommer han nog dö i förtid, hans bästa skydd är dom 7 varma kropparna i resten av squaden. försök peta in rhinos annars kommer du vara galet immobil, om inte så byt ut en tactical mot bikes eller mer assaultmarines
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
-
Gonka Koff
DBAPacke skrev:.....Grundtanken är att utelämna saker med "tankstats" eller vad man kallar det ....
..... Så nu får ni gärna visa hur man skriver en lista med nya reglerna. Tack på förhand.
Det knepiga med din önskan är att det är svårt att få till en bra lista utan fordon i 4th ed. Ett no-brainer-svar på vad du skall göra för 165 poäng är ju annars att köpa transporter. Joppes förslag på librarian med gate skulle ju kunna råda bot på iallafall termosarnas transportbekymmer.
EDIT:jaha, så hann ACad före med typ samma svar, fast bättre ...
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Problemet med transporter är pengar men två rhinosar får jag väl se till att skaffa.
Bort med skölden på assault sgt.
Librarian har jag en omålad med terminator armor. Men förlorar han inte sitt häftiga forceweapon om man skaffar hammare o sköld?
Bort med skölden på assault sgt.
Librarian har jag en omålad med terminator armor. Men förlorar han inte sitt häftiga forceweapon om man skaffar hammare o sköld?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Dina assaullt marines måste vara 10man för att få ta två flamers.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Han får inte ens ha en hammare, men skölden är vettig om man ändå skaffar termospansar till honom.DBAPacke skrev:Librarian har jag en omålad med terminator armor. Men förlorar han inte sitt häftiga forceweapon om man skaffar hammare o sköld?
Vad sägs som att lägga in en devastator enhet med 4 missile launchers? Ger lite mer pang-pang!
-
Booogeyman
Chasper skrev:Vad sägs som att lägga in en devastator enhet med 4 missile launchers? Ger lite mer pang-pang!
DBAPacke skrev:Hoppas att det kan bli spelbart utan devastators och namngivna karaktärer.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"
Have you really won?"
Jag undrar om inte denna aversion mot plasma och Devastators lever kvar från någon tidigare version av 40k? I dagsläget är det ganska sällsynt med båda.