Karandras/wraithguards 1950

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

1950
Eldrad 210
Karandras 205

7 striking scorpions 169 claw, mtc, infiltrate

10 fire dragons with exarch with fire pike, crack shot 185

6 fire dragons with exarch with fire pike, crack shot 121

10 Dire Avengers , bladestorm add.catapult 152

5 rangers 95

10 wraithguards with conceal warlock 396

3 jetbikes with cannon 76

6 warpspiders with exarch with powerblades 159

3 ww with 2x scatterlasers 180

Kimich

Re: Karandras/wraithguards 1950

Inlägg av Kimich »

Nu var det nog tre år sedan jag kollade i eldar codexet men är inte både skorpionerna, meltapojkarna och wraithgardsen elite?

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Stämmer, men Wraithguards blir Troops om man köper tio+warlock.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Precis, tanken är att karandras och wg infiltrerar och svansar bak till Eldrad för fortune osv.

Fenris

Inlägg av Fenris »

Hmm, jag tror tänkandet med listan är för elitistiskt, så länge du möter smurfar eller tyngre kommer det funka helt ok, men om du möter någon hordarmé med många gubbar så kommer du få problem, din 800p enhet kan bara göra så pass mycket, dvs döda ca 10 gubbar per runda, så länge de är inom räckvidd.

Utöver denna dödsstjärne enhet så har du fire dragons, (två enheter till råga på allt) och till fots? som också är bäst mot tungt infanteri, MC och fordon.
Utöver detta så har du en hel hög styrka 6 skytte som är bra mot lätta fordon, eller åter igen, tungt infanteri.
För att inte tala om snipers som är bra mot, ja just det.... wait for it.... tungt infanteri.
Dire Avengers är ok, men inte med en exarch som antingen kommer dö av precision shots typ innan sin första bladestorm, eller av utmaningar i närstrid, och bladestorm till fots har väl sällan varit någon hit även om det kan funka nu i 6th då fleet gör att de kan rymma lite snabbare än andra.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Warwalkers dödar 10 orker i rundan om alla står i en skog. Fler om man kan använda focus fire eller om en del inte har cover. Sen spindlar+da och dödstjärnan och skorpioner. Så en 30 orker i rundan är nog inte omöjligt. Och sen gäller det ju att horden gör något tillbaka. Med fortune på bägge scorpioner och wg så blir det tungt att göra jättemycket med småkratter.

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

100 Orker som anfaller den enheten i CC gör 1 wound på Karandras.(Räknade på 400 attacker men det lär ju aldrig hända=) )

Sen kanske det tar en stund för dem att döda orker men de kommer inte bry sig nämnvärt när orkerna brakar in iaf.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Med sänkt cover, focus-fire och nya regelboks spells kan den här listan bita ifrån riktigt hårt. Jag gillar den! Men jag tror nog att du tjänar mer på en fortune/doom-farseer och lägga divination på Eldrad istället för Karandras.
Alexander Merinen

Malleus

Inlägg av Malleus »

kan inte infiltrera WG med karandras, endast deras egna aspekts.
Lägg in en wraithseer istället för karandras, den är ju skitsnygg och kan ha en D-Cannon juuh! (och 4+ FnP känn på den)

längst bak i FAQ:n
Q. As Phoenix Lords are not Exarch, but independant characters, do
their exarch powers (Shadowstrike, Skyleapm etc.) affect units other than Aspect Warriors? (p54)
A. Their powers only affects units of Aspect Warriors

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Fast han har ju infiltrate? IOM nya regelboken så delad det eller? Annars får jag väl skaffa mig en wraithseer...

Skriv svar