Necrons till Skånecupen
Necrons till Skånecupen
1700 pts Necrons
Lista nr. 1
Necron lord
Destroyer body, warscythe, phase shifter
11 warriors
10 warriors
10 warriors
5 destroyers
3 wraiths
6 scaraber
Monolith
Monolith
Tomb sypder
Lista nr. 2
Necron lord
Destroyer body, warscythe, phase shifter
11 warriors
10 warriors
10 warriors
3 wraiths
3 wraiths
5 scaraber
Monolith
Monolith
3 Heavy Destroyers
Vilken lista tycker ni jag ska köra på? Några andra idéer?
Lista nr. 1
Necron lord
Destroyer body, warscythe, phase shifter
11 warriors
10 warriors
10 warriors
5 destroyers
3 wraiths
6 scaraber
Monolith
Monolith
Tomb sypder
Lista nr. 2
Necron lord
Destroyer body, warscythe, phase shifter
11 warriors
10 warriors
10 warriors
3 wraiths
3 wraiths
5 scaraber
Monolith
Monolith
3 Heavy Destroyers
Vilken lista tycker ni jag ska köra på? Några andra idéer?
-
ZimmeZitron
- Inlägg: 120
- Blev medlem: 09 okt 2008, 20:44
Re: Necrons till Skånecupen
Har ingen bra motivering men lista 2 tycker jag verkar mest intressant.
"When a player is the best in his position in the world and doesn’t play for Real Madrid, you have to consider it a waste."
- Sergio Ramos
- Sergio Ramos
Re: Necrons till Skånecupen
Necrons är inte så bra men två monolither är det. Frågan är om det inte blir lite mycket sten sax påse över det hela. Håller monolitherna eller åker en tidigt...
Kan bli tråkigt för både dig och motståndaren.
För övrigt anser jag att du måste ha med H destroyers annars blir LR svåra.
Kan bli tråkigt för både dig och motståndaren.
För övrigt anser jag att du måste ha med H destroyers annars blir LR svåra.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Re: Necrons till Skånecupen
Land Raiders är alltid för svåra för en Necronarmé att döda för att man skall bry sig om dem; den är bara att böja sig framåt och ta det. Heavy Destroyers är på tok för kassa för att man skall ha dem inom skytteavstånd för en Land Raider. Raidern vinner 9 gånger av 10 (en HD har 1/9 att få in en penetrating, 1/18 att göra ett resultat som man bryr sig om). Men jag håller med om att man måste ha med Heavy Destroyers men då snarare för att garanterat ta ut lättare saker som du inte vill offra övriga arméns skytte på, typ lätta trupptransopter (håll alltid fienden på avstånd när du spelar Necrons) och se till att fiendens skytte inte får skjuta tillbaka på dina viktiga enheter (räcker med en shaken på en pread t.ex.).Hylander skrev:För övrigt anser jag att du måste ha med H destroyers annars blir LR svåra.
/Mattias, som gett upp Necrons i 5th för att de är för kassa
Edit: Jag är för övrigt osäker på om dubbelmonolith verkligen är värt att spelas med, en räcker i de flesta fall om man spelar rätt (kommer nog inte ihåg när min Monolith dog senast) och då tillför inte två tillräckligt mycket för att det skall vara värt det poängmässigt. Bättre då att satsa på fler (Heavy) Destroyers, Tomb Spyders för välbehövlig Counter Attack/uppbindning eller bara fler enheter av typ vad som helst.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Re: Necrons till Skånecupen
Oavsett hur man gör sprängs man av kompen i relation till vad man kan göra/få ut av en match.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Re: Necrons till Skånecupen
Efter att ha spelat mot lista 2 kan jag säga att den funkar helt ok.
Re: Necrons till Skånecupen
OBS! Pelle läs EJ mitt inlägg innan du kompbedömt!!! OBS! 
Jag har spelat tre matcher. Mot Deathwing, White Scars och Eldar. Vunnit två och en minor förlust. Det är stabilt som fan med två stycken monolither som går som en massiv vägg rakt mot fienden. I rätt läge så går warriors fram och rapid firerar sedan chargar Lord + 3 wraiths (kanske + 3 wraiths).
Ska visa på skånecupen att Necron fortfarande går att spela
Jag har spelat tre matcher. Mot Deathwing, White Scars och Eldar. Vunnit två och en minor förlust. Det är stabilt som fan med två stycken monolither som går som en massiv vägg rakt mot fienden. I rätt läge så går warriors fram och rapid firerar sedan chargar Lord + 3 wraiths (kanske + 3 wraiths).
Ska visa på skånecupen att Necron fortfarande går att spela
Re: Necrons till Skånecupen
Mycket blev ju sämre med Necrons i 5th, men Mongoliterna blev helt klart bättre. Inga glancing-sexor längre, eller hur? 
Re: Necrons till Skånecupen
Nope det är ju ett litet problem... däremot s9 ap1 ordnance blaffor sitter rätt braHeadWar skrev:Mycket blev ju sämre med Necrons i 5th, men Mongoliterna blev helt klart bättre. Inga glancing-sexor längre, eller hur?
Re: Necrons till Skånecupen
vilka blaffor är det?Chasper skrev:Nope det är ju ett litet problem... däremot s9 ap1 ordnance blaffor sitter rätt braHeadWar skrev:Mycket blev ju sämre med Necrons i 5th, men Mongoliterna blev helt klart bättre. Inga glancing-sexor längre, eller hur?
Mongolithens blaffor är ju ap3 om jag inte missminner mig.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.