Vad tror ni om följande lista? Skulle gärna haft en Maulerfiend och funderar på att skippa Chosen för en sådan och en Sorcerer i terminator armour. Samtidigt vill jag ha lite AP-2 skott i listan.
Chaos Lord 145p
- Mark of Khorne, Chaos bike, Aura of dark glory, Axe of blind fury
10 Chaos cultists 55p
- Heavy stubber
15 Chaos marines 290p
- Mark of Slaanesh, Icon of excess, Autocannon, plasmagun
10 Chaos marines 250p
- CCW and bolt pistols, Mark of Nurgle, 2 Melta guns, Aspiring champion with power fist. Rhino
5 Chosen 220p
- 4 combiplasma, champion with power fist and plasma pistol, Mark of Nurgle. Rhino
7 Chaos bikers 184p
- Mark of Khorne, Icon of Wrath
4 Spawns 144p
- Mark of Nurgle
Helldrake 170p
5 Havocs 115p
- 4 Autocannons,
Forgefiend 175p
- 2 Hades autocannon
Chaosprojekt - hjälp mig göra gudarna nöjda.
- speedfreek
Re: Chaosprojekt - hjälp mig göra gudarna nöjda.
Snacket i Stockholm är att Chosen inte är något att ha...
Chaosprojekt - hjälp mig göra gudarna nöjda.
Snacket enligt mig är fel. Men monsterabaddon i listan så kostar 5 killar med 2 plasma i rhino 155 (och är då scoring om det inte var uppenbart) dubbelmelta är också ett alternativ men jag skulle föredra plasma. Dock är nog alla större squads rätt dåliga speciellt med cc vapen.
Du kan ju köra med lite fler Spec waffen...
Att outflanka en rhino med 3-4 meltor/plasmaguns kan ställa till en hel del.
Att infiltrera 4 plasmaguns i en 5-6 med gubbar och få börja kan också ställa till en hel del...
Att infiltrera 4 plasmaguns i en 5-6 med gubbar och få börja kan också ställa till en hel del...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Specialvapen på bike-squaden då? Annars tycker jag att jag maxat mina specialvapen. Hur får jag till outflank/infiltration? Chosen har väl inte det i grund längre (har inte boken framför mig)?Hylander skrev:Du kan ju köra med lite fler Spec waffen...
ojsan.. Nä då är det en annan historia.Nahoj skrev:Specialvapen på bike-squaden då? Annars tycker jag att jag maxat mina specialvapen. Hur får jag till outflank/infiltration? Chosen har väl inte det i grund längre (har inte boken framför mig)?Hylander skrev:Du kan ju köra med lite fler Spec waffen...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Huron/Ahriman ger infiltrate till d3 infanteri-enheter i din arme.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."