Halloj!
Jag har kikat lite på vad jag har och kan få tag på ganska lätt och kommit fram till att det kunde vara kul att måla upp lite fordon medans jag nöter ut min infanteri lista också. Tanken är att trycka in så mycket fordon och plattor som möjligt. Cultister kommer åka i Landraider och ena rinon för skydd och objektiv. Termosar droppar ner och är besvärliga bakom fiendens linjer. Resterande pangar med sina plattor hej vilt medans Smeden förstör terrängen hos motståndaren och lagar Defilers om dom tar skada!
Jag skulle vilja ha en fågel i listan också, men då måste jag kasta ut min Dread och 2 termosar. För att inte tala om att köpa, konvertera och fippla med det fula orginalet.
HQ: 115p
Warpsmith: Veteran. 115p
Elite: 539p
5 Terminators: Veterans, 4 Power Weapons, 1 Chain Fist, 3 Combi-Plasma/Melta. 199p
Landraider. 230p
Helbrute: Plasmacannon. 110p
Troops: 505p
10 CSM: Veterans, Bolters, bp, 9 Extra CCW, 2 Meltaguns, Power Weapon. 203p
Rino: Havoc. 47p
7 CSM: Veterans, Bolters. 108p
Rino: Havoc. 47p
10 Cultists. 50p
10 Cultists. 50p
Heavy: 590p
Defiler. 195p
Defiler. 195p
Forgefiend: 3 Ectoplasma. 200p
1749p
Tankar på det?
Kul med chaos, Mech IW.
-
Johannesson
Re: Kul med chaos, Mech IW.
Tänk på att cultiserna inte får börja spelet i några transporter och inte heller varken håller eller contestar objectives inuti transporter. Dessutom dör typ 2/3 av dem när deras bil exploderar... Så sätt något starkare i Land Raidern som har nytta av Assault Vehicle regeln, annars tar den mest upp en massa poäng...
Annars känns listan väldigt mycket Iron Warriors i alla fall. Kör på det
Annars känns listan väldigt mycket Iron Warriors i alla fall. Kör på det
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Re: Kul med chaos, Mech IW.
Tanken är att hålla bilarna i skydd och köra min LR som en del av min fire base för att kunna trycka på nått objektiv lite senare i matchen. Det är egentligen bara termosar och Marine 10an som skall in och bröta. Termosarna som distraktion och marinesen för att ta utsatta objektiv. Cultisarna skall egentligen bara gömma sig så gott det går hela matchen medans rinos fjuttar sina havoc plattor på folk. Så jag hoppas att mina deamon engines and hotet av en LR som kan bränna fram till objektiv får dem att leva lite längre