Shas'o
plasma
fusion
hw drone
multi trackor
2 shield drone
3 Suits
plasma
fusion
team leader 2shield drone
multi trackor *3
3 Suits
twin missil
flamer
blacksun
flamer
3 Stealthsuits eller 2 suits twinn missilpods blacksunfilter target lock
10 Fire warrior
6 Fire warrior
10 Fire warrior
10 Fire warrior
6 Fire warror puls carbines
Pihrana
fusion
+1 i bs
4 Gundrones
7+1 Pathfinders
Devildish
sms
Sniper Team¨
Hammerhead
railgun
distruption pod
multitracker
blacksun
Hammerhead
railgun
multitracker
distruption pod
blacksun
Detta är min tänkta 1750p lista. Jag har dålig koll på hur saker kompar nu för tiden men jag tycker den verkar lagom hård och framför allt rolig, de flesta tau listor nu förtiden spelad ju nästan uteslutande med eldrad i sig och de tycker jag är tråkigt.Denna lista innehåller lite ovanliga och ooptimerade val men tror ändå att den kan funka, vad tror ni? lite åsikter är alltid trevligt.
//Björn
Tau 1750
-
max_elmgren
Re: Tau 1750
Jag kan inte se värdet av shaso för 25p extra. Missile pods är alltid nice, melta är singelskotts vapen där du kanske hamnar inom charge range om du inte hoppar långt och då dör de. Stealth suitsen har ju blivit bättre, så de kan ju va kul, men du har inga XV-88 och då brukar det inte gå så bra, och så måste du ha mer blacksun filters. Dubbla hammerhead är nice om de har disruption pod 3+ cover om deär 25% täckta, nice!!!
Vad roligt att vi tycker olikamax_elmgren skrev:Jag kan inte se värdet av shaso för 25p extra. Missile pods är alltid nice, melta är singelskotts vapen där du kanske hamnar inom charge range om du inte hoppar långt och då dör de. Stealth suitsen har ju blivit bättre, så de kan ju va kul, men du har inga XV-88 och då brukar det inte gå så bra, och så måste du ha mer blacksun filters. Dubbla hammerhead är nice om de har disruption pod 3+ cover om deär 25% täckta, nice!!!
Tycker Jag
//Björn
Tau 1750
Värt att tänka på till hammerheads är att de alltid har typ 2+ cover? (Stealth och shrouded ? Eller är det bara shrouded?) IOM att de är skimmers får de ju 5+ så fort de rör sig. Så 25% behöver man ju inte bry sig om.
stealthsuits kan inte ha extra vapen, endast support systems, och endast 1...
twinlinked missilepods är 2s weapon systems..
antagligen bättre med Shas'el med plasma/fusion targeting array + hardwired targetlock,multitracker och dronecontroller.
I vilket fall som helst kanske multitracker kan vara värt att ha på chefen
antagligen bättre med Shas'el med plasma/fusion targeting array + hardwired targetlock,multitracker och dronecontroller.
Oj lite otydigt det är stealth suits eller två missil suits.Malleus skrev:stealthsuits kan inte ha extra vapen, endast support systems, och endast 1...
Hm har nog tänkt knasigt, fusion/plasma suitsen ska kunna skjuta båda pistolerna samtidigt dvs, de är multitrackor de ska ha. Tack för att du såg det
//Björn
-
max_elmgren
Ah! jag borjar gilla det här med HammerHeads igen! mycket save är ju schysst och de har ju faktiskt front armour 13, så hmmm, sitter hemma på 3+ cover save då alltså med Disruption Pod om de skjuter från mer än 12'' bort, nice!
Appropå, om man är ett stealth team, som har Shrouded och Stealth och det blir Night Fight igen, och de är över 24'' från fienden vad får de för Cover Save då? 4+ eller 2+
Appropå, om man är ett stealth team, som har Shrouded och Stealth och det blir Night Fight igen, och de är över 24'' från fienden vad får de för Cover Save då? 4+ eller 2+