TAU-CSM Need input.

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
gobba

TAU-CSM Need input.

Inlägg av gobba »

Tau lista med CSM allies för en tung scoring unit ner genom midfield.

HQ
Commander
Missile pod
Early warning system
Stimulant injector
Puretide engram neurochip

Troop
6 Fire warrior

6 Fire warrior

6 Fire warrior

Fast
4 Pathfinders

Elite
Riptide
Ion accelerator
Early warning system

Riptide
Ion accelerator
Early warning system

Riptide
Ion accelerator
Early warning system

Heavy
3 Broadside
Velocity tracker

Hammerhead
Longstrike
Subrounds
Smart missile system
Disruption pod

Allies CSM
HQ
Sorcerer

Troop
19 Chaos space marine
Mark of nurgle
2x Meltagun

Denna lista är vad jag jobbar med och hoppas det finns några med vettiga åsikter om hurvida detta är en idé värd att jobba vidare med eller inte.

Tack på förhand.

Rashia

Re: TAU-CSM Need input.

Inlägg av Rashia »

Det blir inte så kul om man blir tvingad att slå ledarskap på nurgle bollen, minska antalet gubbar eller ploppa i ett fearless icon.
Senast redigerad av 1 Rashia, redigerad totalt 16 gånger.

gobba

Inlägg av gobba »

Rashia skrev:Det blir inte så kul om man blir tvingad att så ledarskap på nurgle bollen, minska antalet gubbar eller ploppa i ett fearless icon.
Tack uppskattar åsikten och ska ta det till mig att om något ska till motståndaren så är det bra med Fearless.

inget annat som listan är svag på? tillräkligt med anti air, tillräkligt med mech osv något som går att peka på att detta kommer listan ha svårt mot?

Osäker på exakt vad folk spelar rent allmänt annat än den info som finns på nätet att hitta då jag nyliggen kommit tillbaka för att lira Tau..

Rashia

Inlägg av Rashia »

Jag vet inte om de är så bra att bara ha 1 vapen på commandern (då han får skjuta med 2).

Hammerheaden är väldigt dyr, jag tycker att om man har longstrike, så ska man satsa på att ha honom som dedikerad anittank, så allt extra utom disruption pods är nästan onödigt.

Nu har jag inte boken vid mig, då jag är på jobbet, men är inte "Early warning system" den som ger hit and run? för isf tycker jag att du nog kan skippa den, i o med initiativ 2.

Mera scoring!

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

5 extra poäng (Submunition Rounds) är det lagt på Hammerheaden med Longstrike, så det är ju inte så farligt. SMS är ju gratis.

Early Warning System ger Interceptor.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

gobba

Inlägg av gobba »

Hur mycket scoring ska man sträva efter då 3 minimum tau och en csm blog är för lite?
Fundera på 2 tau och 2 csm i rhino men det kanske också är för lite då?

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Utan att veta så mycket om något så känner jag att sammanlagt 18 firewarriors är ganska litet. De blir väl känsliga i små enheter också. CSM är ju hårdare, men fortfarande bara en enhet.
Flesh is a design fault

gobba

Inlägg av gobba »

katzenjammer skrev:Utan att veta så mycket om något så känner jag att sammanlagt 18 firewarriors är ganska litet. De blir väl känsliga i små enheter också. CSM är ju hårdare, men fortfarande bara en enhet.
Jo nog är dom känsligare men är det så att man lägger så mycket focus på att plocka bort dessa små enheter när 3 riptides står på bordet och lägger pajer överallt.. bara lite fundersam om man verkligen lägger prioritet på detta eller om dom som är top notch kör hårt på anti infateri för att plocka bort scoring units först och sedan ta det som bråkar med ens chans att vinna eller hur ligger prioriteringen igentligen?

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Det är sant iofs! Tänkte inte på det. Det är egentligen mest att jag är allergisk mot små enheter med sköra trupper, men det är ju bara min preferens. Jag hade i sådana fall lagt ihop dem till 2x9 istället tror jag.

Det är en fantasy-skada tror jag, att man inte litar på små enheter.
Flesh is a design fault

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

För mig hade dina firewarriors varit hyffsat safe, hade bara beskjutit dom om jag inte hade något annat att skjuta på, då dom som innan sagts är rätt små, och inte gör så fasligt mycket.

Skriv svar