DH 1750p

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Stefan-RT

DH 1750p

Inlägg av Stefan-RT »

Hej alla! har bara läst på forumet, aldrig skrivit ngt innan, så första nu då! :D

Jag va me på BSK med en dubbel Raider lista(>Gonkas gossar), jag visste att det fanns många match ups som inte skulle funka för mig.

Men tycker Grey knights e balla, och jag ville ha en snabbt målad armé.

Nu ska ja ha 1750p.
Två raiders va ju inte bra med lite troops, då hade jag bara två. Så ja tänkte... 3 raiders och mera troops då.. Detta blev det:

HQ
Grandmaster
Stormshield
155p

Retinue:
4 Terminators
thunder hammer/stormshield
184p

Troops

5+1 Greyknight
incinerator
185p

4+1 Greyknight
2x psycannon
200p

5 stormtroopers
2x plasmagun
rhino
105p

5 Stormtroopers
2x Meltagun
rhino
105p

Heavy

Land raider
x-armor
265p

Land raider
x-armor
265p

Land raider redeemer
x-armor
285p

1749p Komp 49

Användarvisningsbild
XecrNist

Re: DH 1750p

Inlägg av XecrNist »

haha är redeemern cykelcouncil grillaren från IA7 del 3?

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Jodå, den är bra på grilla annat me :D

sourpus

Inlägg av sourpus »

det spelar ingen roll var du postar listan. den är ändå powergejmad.. ;)

tar gärna en match mot den i helgen om du kan?
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Tror det är overkill med extra armour på alla. Den med mest assaultgubbar borde ha det. De poängen som blir över kan man använda till en greyknight till eller sätta multimeltor på raidersen.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
Andy Grey

Inlägg av Andy Grey »

Finns viss likhet med din lista och den jag spelar("Orginella Daemonhunters") samma komp t.ex. ;). Min är väl lite mer varierad annars.
Jag har personligen aldrig lyckats spela affektivt med Gm, föredrar Bc:n. Han behöver man inte vara lika rädd om så att säga..
Redeemer har jag inte testat, let us know if it roX :D .

Annars skulle jag bara säga: Keep the EA! Utan den sitter man ju på pottan. Speciellt stor potta blir det, vilken består av 1/4 av din arme och är full av scoring Grey knights. Jag hade slängt på en till på rhinon med meltas i till och med :shock:. Men jag tror också att det hade varit fördelaktigt med nån melta/multimelta mer. En idé för att tjäna in lite poäng till meltor hade varit att byta ut psycannons mot incinerators. Mysigt att elda folk efter tankshock om man lyckas trycka ihop dem bra.

Gogo
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

@n00bn: EA är ett måste. tyvärr. Sedan enligt sverige faq,en kan inte Grey knights köpa Multimeltor till "vanliga" raiders, utan bara till crusadern och redeemern.

@sourpus: mm vi kan se, ngn dag i helgen borde funka.

@Andy: Min GM e dyr, men han e ball, har en konverterad Hector rex modell som GM (GK huvud, BC nemesis och sköld från FW blacktemplars) så har gärna me han liksom :D

Kommer ändra lite i listan, sätta MM på redeemern, fixa med Retinuet så att ja har en vanlig och en incinerator me där utöver två dunderhammare. Tydligen så ger GK redeemer initiativ 10 när man chargar ut från dem (rykte från Katarsis) så de kan va trevligt me 3 PW som slår först.

Ska se va ja kan göra åt att få in någon mer incinerator på troopsen, vet inte ifall ja kommer behöva ha båda psykanonerna, båda vill ju ändå bara åka transport.

Blir första speltest i helgen då för redeemern, byggde ihop en idag :D

mtz

Inlägg av mtz »

Jag tycker listan ser nice ut. Instant-dödar Seer Counsils på 2+ utan att dom får någon som helst save mot det.
Det är ju bara att hoppas att Swe-Faq skriver in så du får lov att använda Redeemer till GK då.

Bulgrim

Inlägg av Bulgrim »

Wee! Fler DH-arméer! Listan ser bra ut, jag had nog fegat lite och tagit 3 termies samt ökat på kniggits.
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Ja reedemern har något som kallas Psyk-out Assault Launchers vilket ger dom som chargar ut I 10 i första rundan av assault, för övrigt har den en twin-linked psycannon, hullmounted i stället för assault cannon

Skriv svar