Sida 1 av 2

13th Company, numera i bilar.

Postat: 10 nov 2009, 06:16
av Serpent
HQ
Wolf Lord Thorval Silvermoon 225
Bike, Frostblade, Storm Shield, Wolf Tooth Necklace, Melta Bomb, Saga of the Warrior Born

Wolf Priest Ulfvir Stormbrother 120
Meltabombs, Saga of the Wolfkin

Rune Priest Thengel Hammerhand 125
Chooser of the Slain, Melta Bombs, Saga of the Beastslayer, Living Lightning, Murderous Hurricane

Elite
Lone Wolf 45
Mark of the Wulfen, 1 Fenrisian Wolf

Wolf Guard
Ute i enheter, se dessa.

Troops
8+1 Grey Hunters 188
Meltagun, Mark of the Wulfen, Wolf Guard w Combi-melta & Fist
Rhino 35

8+1 Grey Hunters 173
Meltagun, Mark of the Wulfen, Wolf Guard w. Power Weapon & Combi-flamer
Rhino 35

10 Grey Hunters 200
2 Plasmaguns, Mark of the Wulfen, Fist
Rhino 35

8+1 Blood Claws 198
Flamer, Fist, Wolf Guard w. Lightning Claws & Meltabomb
Rhino 35

5+1 Swiftclaws 228
Meltagun, Power Weapon, Wolf Guard w. Bike & Thunder Hammer.

13 Fenrisian Wolves 104
Cyber-Wolf

1746 pts, om jag räknat rätt.

Kommentera gärna. :)

Re: 13th Company, numera i bilar.

Postat: 10 nov 2009, 13:27
av Hylander
4 Rhinos med galna CC-Killar. Kan det gå fel?

En liten frågan ang. dina swiftclaws de har PW är det inte mycket bättre med fist eller har de en BP/CCW till sitt PW?

Annars är det riktigt coolt att du dammar av dina 13th killar. Klart du skall spela dem!
/Pär

Re: 13th Company, numera i bilar.

Postat: 10 nov 2009, 13:30
av HeadWar
Det är Rymd Vargar. Självklart har de dubbla närstridsvapen.

Re: 13th Company, numera i bilar.

Postat: 10 nov 2009, 20:55
av bjorn_nilsson
Helt utan hårdhetsbedömning tycker jag listan är skitcool. Temat känns och bikerdude med hammare är hur sexigt som helst. Din lord är skitstygg men känns helt OK - har du kollat vad den får i kompmallen ?

Re: 13th Company, numera i bilar.

Postat: 11 nov 2009, 00:35
av GastAnders
Mall hit och mall dit....

Säg till när du vill testa den, Linus. Jag har absolut inget emot att få stryk av den igen.

Re: 13th Company, numera i bilar.

Postat: 12 nov 2009, 09:36
av Serpent
OK, då börjar vi bygga Rhinos, då...

Kompen blir förresten -59, dvs 41. Det känns helt överkomligt. :)

På 2000 poäng är tanken att den ska innehålla en Land Raider och lite fler Blood Claws... Möjligen få Lone Wolfen stryka på foten då.

Re: 13th Company, numera i bilar.

Postat: 12 nov 2009, 10:43
av fjugin
1 metla gun och 1 combi melta, känns som det kan bli jobbigt mot AV13 och 14.
Kan inte skada att sätta in några till melta guns eller ge minska någon av enheterna till 6 man och ge dom melta-razorback.

Cyber wolf verkar lite onödigt när du ändå har saga of the wolfkin, nog måste väl en extra varg vara bättre?

Skulle nog försöka hitta poäng till dozer blades också, skitbra uppgradering fär 5 poäng.

Re: 13th Company, numera i bilar.

Postat: 13 nov 2009, 08:35
av Hylander
Fistar och meltabombs funkar nog rätt bra mot fordon i en CC-lista.

Re: 13th Company, numera i bilar.

Postat: 13 nov 2009, 08:47
av Serpent
fjugin: Sant. Har dumpat flamern för en Melta och lagt till en Combi-flamer i samma squad. Jag tror kompen tog stryk med en poäng av det. :shock: 8-) Släppte Cyber-hunden och en av ensamma killens husdjur. Kan bli så att han blir av med det andra också av rena modellmässiga anledningar (har just nu bara 13 vovvar).

Hylander: också sant. Men ibland är det bra att faktiskt kunna få stopp på de där jädra fordonen...

Listan i första posten editerad.

Re: 13th Company, numera i bilar.

Postat: 13 nov 2009, 08:52
av Hylander
Äh du vet att det bara är alver och andra fegisar som "slåss" på avstånd.