En all-round lista för Space Marines... borde ha nått som kan ta objectives, flamea hordes, melta tanks, poppa transporter med dakka preds osv, nånting för allt. Funkar det?
Chapter Master Pedro Kantor 175 pts
5x Sternguard Veterans 185 pts
- 2x Heavy Flamers
- 1x Combi-Flamer
- Rhino
5x Sternguard Veterans 185 pts
- 2x Meltaguns
- 3x Combi Meltas
- Drop Pod
5x Scouts 115 pts
- Sergeant /Power fist, Combi-Melta & Melta Bombs
- shotguns
10x Tactical Marines 235 pts
- Sergeant /w Power Fist
- Melta Gun
- Rhino
10x Tactical Marines 235 pts
- Sergeant /w Power Fist
- Melta Gun
- Rhino
Land Speeder Storm 65 pts
- Multi Melta
Attack Bike 50 pts
- Multi Melta
Predator 85 pts
- Autocannon
- Heavy Bolter Sponsons
Predator 85 pts
- Autocannon
- Heavy Bolter Sponsons
Whirlwind 85 pts
1500 pts
Komp 31
1500 Crimson Fists
1500 Crimson Fists
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Re: 1500 Crimson Fists
Den ser riktigt Lagom ut, men med ganska låg komp. Så länge du möter något balanserat lär du ha god chans att vinna, men på komp 31 kan man möta ganska hårda listor som bygger på att överbelasta ett element i din armé och det kommer nog listan ha större problem att klara av. Jag skulle nog dissa Kantor och försöka få upp kompen en bit.
Alexander Merinen
Ge Missile Launcher eller Multi-Melta till dina Tacticals. Det ynka lilla bolterskott du missar vid Rapid Fire uppvägs mycket mer än väl av att kunna skjuta hårt på lite längre håll, vilket du ju dessutom kan göra från Rhinon om den står still en runda.
-
Gonka Koff
Håller med HeadWar. Den här armén kommer nog ganska ofta köra upp och parkera vid objektiven och göra sitt bästa för att bita sig kvar. Mot en skjutig lista kan då en och annan ML göra god nytta.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Sternguardenheterna är väldigt dyra för att vara femmannaenheter, jag skulle köra en tiomanna istället och proppa den med combivapen i en drop pod (du kan ju alltid combatsquada). Scoring sternguard är rätt överskattat anser jag, och du har inga direkta närstridsenheter som Kantor kan gå med. Hur skulle det vara med en Librarian istället?
Scouterna är lite väl tungt utrustade, jag tror det räcker med PW+meltabombs på dem. Eventuellt vill du kanske också köra på BP+CCW istället för hagelgevär.
Jag skulle också skippa AB och Whirlwind och köra på två speeders med MM/HF istället. Som sagts så bör du också ta en multimelta till dina tacticals, de är guld värda.
Scouterna är lite väl tungt utrustade, jag tror det räcker med PW+meltabombs på dem. Eventuellt vill du kanske också köra på BP+CCW istället för hagelgevär.
Jag skulle också skippa AB och Whirlwind och köra på två speeders med MM/HF istället. Som sagts så bör du också ta en multimelta till dina tacticals, de är guld värda.