Necrons till Fear the Summer

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Necrons till Fear the Summer

Inlägg av Röde »

Jag har knåpat ihop följande lista att få spö med på Fear the Summer. Jag har gjort en del ändringar sedan Bllod Frenzy och plockat bort och lagt till lite...

HQ

Overlord 100pts
Warscythe
(Warlord)

Cryptek (1) 35pts
Harbringer of the Storm, Voltaic Staff, Lightning Field

Troops

Immortals (10) 170pts
Tesla Carbines

Immortals (10) 170pts
Gauss Blasters

Immortals (10) 170pts
Gauss Blasters

Fast Attack

Canoptek Wraiths (6) 240pts
3xWhip Coils

Canoptek Scarabs (3) 45pts

Elites

Death Marks (5) 95pts

Triarch Stalker 150pts

Heavy Support

Canoptek Spyder (1) 50pts

1225pts

25pts kvar att kitta Lorden med eller hiva in något annat litet. Vad gör man för dessa poäng?

Tror mer på den här listan än på den förra. Senast fick jag ordentligt med spö på grund av att min lista inte funkade i metat. Jag tror att den här klarar sig bättre oavsett turneringens upplägg beträffande Kill Points/ Objectives.

Och visst har jag väl rätt om jag påstår att den här kompar 0 i LBK-mallen?

Kommentarer välkomna.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Necrons till Fear the Summer

Inlägg av Gonka Koff »

Listan ser väl helt ok ut, inte direkt 'best of', men den borde kunna klara sig hyfsat mot det mesta. Lite tankar: det kommer bli lite knivigt att spela med dina wraiths, visst är dom jättebra, men dom är svåra att gömma, därför kommer dom troligen skjutas bort ganska snabbt, och då ryker din enda bra cc-enhet.
Just därför skulle jag nog kitta lorden ordentligt, för med 2+ och 3++ kan han boxas med det mesta, vilket han förmodligen också kommer att göra i de flesta matcher, efter att wraithsen försvunnit.

Troopsen; jag tycker att du ska ta lite mindre enheter, mellan 6-8 gubbar räcker gott tycker jag. Då kan du få in 4 scoring och även mjölka lite poäng till lordkittning. Om du har fler teslagubbar tycker jag du ska byta ut några gauss till tesla. Bägge sorterna är bra, men tesla är ofta bättre på enheter som knatar runt på slagfältet, gaussgubbar gör sig bäst i transporter eller teleporterare tycker jag, eftersom de inte kan charga efter skyttet.
Lycka till Roger!
(För övrigt är jag väldigt sugen på att vara med på den där turneringen, men jag kommer vara fast i skärgården)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Necrons till Fear the Summer

Inlägg av Robert »

håller med gonka om det mesta

ett problem du får ta ställning till är som sagt scoring borde vara mindre och med mindre daka troops så gör sig inte triarkstalker lika bra.

tycker även deathmark är tyvärr rätt risiga

mitt förslag är ta bort 2 av whipcoilsen(behövs bara en för eventuella dreads och liknande) 5 immortals och dethmarksen och triarch och cryptek det borde ge lös 300p

lägg till 2 till spindlar för mer scaraber eftersom du förlorar lite antitank uppgradera lorden till de3storyer lord med 2+

då finn 150p kvar vill du bestämt köra med triarchstalker sea med den men annars rekomderar jag 2x anhiliation barge eller doomscythe så har du inte en superlista men fortfarande en bra necronlista
/Kickern

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Necrons till Fear the Summer

Inlägg av daskad »

5x15 Warriors med Resorb i varje, där har vi nya metat :D
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Necrons till Fear the Summer

Inlägg av Flogger »

Mind shackle kompar inget så länge du inte har en destroyer lord eller command barge så släng in det på karaktären så de kan se på när monster dödar sig själva :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Necrons till Fear the Summer

Inlägg av Röde »

Förra turneringen jag spelade Necrons (för första gången) så visade det sig att mina 3 Wraiths var för få. Detsamma gällde mina Troops som då var 5-manna enheter. Jag gav bort alldeles för många Kill Points. Doomscythen kom in i runda 5 ena matchen och blev nedskjuten tidigt i alla andra. De enheter som funkade bäst senast var Immortals och Stalkern...

Tanken är att jag så småningom (på högre poäng) ska ha betydligt fler Immortals.

Uppskattar all återkoppling och även om jag inte ändrar allt bums så lägger jag det på minnet.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Necrons till Fear the Summer

Inlägg av Röde »

Räknade på en Destroyer Lord med Mindshackle Scarabs och Sempiternal Weave. Det är ju ett alternativ men då kompar jag ju 2 enligt mallen. Är det så jäkla bra att det är värt det i slutänden?

Mindshackle ger ju minus på Destroyer Lord och dessutom får jag minus för Wraiths i samma lista.

Ska jag ta Destroyer Lord utan Mindshackle Scarabs och kompa 1 eller är det värt att spela med 2?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Necrons till Fear the Summer

Inlägg av Flogger »

Du har ju ingen destroyer lord? Du har en overlord och han kan ha mind shackle utan minus :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Necrons till Fear the Summer

Inlägg av Röde »

Flogger skrev:Du har ju ingen destroyer lord? Du har en overlord och han kan ha mind shackle utan minus :)
Men jag har räknat på en...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Necrons till Fear the Summer

Inlägg av Robert »

jag tycker personligen inte att mindshackle är värt 1- på en destroyer lord på så få poäng

ja destroyer lord är sjukt värt det för det är det enda som gör att wraiths överlever.

angående troops dör när resten av armen inte hotar motståndaren tillräckligt ju mer elakt du har desto mindre dör dem
du får helt enkelt hitta en balans
/Kickern

Skriv svar