Hjälp mig bygg en lista avdet jag har! DA

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
peza

Hjälp mig bygg en lista avdet jag har! DA

Inlägg av peza »

Köpte på mig en större armé på ebay för att komplettera min Dark Veangencedel jag har. Är väldigt ny inom 40k så jag har inte riktigt koll på hur allt funkar och vad som är bra och hur man bör tänka :) Har kört en 750p match typ. men spelar även fantasy så jag har lite koll på hur saker och ting funkar.

Men det jag äger är följande:

Dark veangence kittet
&
det jag köpte idag:

HQ CHOICES - BELIAL (WITH STORM SHIELD AND THUNDER HAMMER), CHAPLAIN SERAPHICUS, COMPANY MASTER AND LIBRARIAN

10 X DEATHWING TERMINATORS INCLUDING CYCLONE MISSILE LAUNCHER/LIGHTNING CLAWS, ASSAULT CANNON AND SERGEANT

10 X TACTICAL MARINES - WITH SERGEANT, PLASMA GUN AND PLASMA CANNON - MOUNTED IN A RHINO WITH HUNTER KILLER MISSILE

RAVENWING ATTACK SQUAD - SERGEANT PLUS 3 BIKERS (INCLUDING MELTA GUN AND PLASMA GUN) PLUS AN ATTACK BIKE

LAND SPEEDER VENGEANCE

2 X LAND SPEEDER TYPHOONS - CONVERTED TO BE UNDERSLUNG SO THEY LOOK SUPER COOL

LAND RAIDER CRUSADER/REDEEMER - SIDE WEAPONS ARE ALL MAGNETIZED SO THAT IT CAN BE EITHER VEHICLE TYPE

tänkte mig 1250p lista?

Användarvisningsbild
John_F

Re: Hjälp mig bygg en lista avdet jag har! DA

Inlägg av John_F »

Nåt sånt här kanske:

Belial: Thunder Hammer & Storm Sheild. 190

10 Troop Deathwing Squad: Cyclone Missilie Launcher; Heavy Flamer; 2× Thunder Hammer & Storm Sheild. 485
10 Tactical Marines: Plasma Gun; Plasma Cannon. 205
Rhino
10 Tactical Marines: Plasma Cannon. 155

1 Ravenwing Support Squadron: Typhoon Missile Launcher. 75

Land Speeder Vengeance 140

1,250 points

Deathwing dimper ju ner turn ett med Belial och beroende på vilken fiende du möter använder du antigen split fire på din CML eller heavy flamer för att skjuta på ett sekundärt mål. Kom ihåg att dessa inte scattrar. Dina speeders levererar eld från avstånd och har ganska bra möjligheter att bekämpamolika typer av mål. Combat squadda dina tacticals som INTE har en rhino och se till att hålla backfield objectives med dessa. Den med rhino använder du offensivt för att stödja upp dina deathwing.

Hoppas detta hjälper! Jag vet att du inte har t.ex. nån heavy flamers eller storm shields men det är relativt enkelt att ordna...

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Ser ju bra ut. Och sedan land raidern på det.
Flesh is a design fault

peza

Inlägg av peza »

John_F skrev:Nåt sånt här kanske:

Belial: Thunder Hammer & Storm Sheild. 190

10 Troop Deathwing Squad: Cyclone Missilie Launcher; Heavy Flamer; 2× Thunder Hammer & Storm Sheild. 485
10 Tactical Marines: Plasma Gun; Plasma Cannon. 205
Rhino
10 Tactical Marines: Plasma Cannon. 155

1 Ravenwing Support Squadron: Typhoon Missile Launcher. 75

Land Speeder Vengeance 140

1,250 points

Deathwing dimper ju ner turn ett med Belial och beroende på vilken fiende du möter använder du antigen split fire på din CML eller heavy flamer för att skjuta på ett sekundärt mål. Kom ihåg att dessa inte scattrar. Dina speeders levererar eld från avstånd och har ganska bra möjligheter att bekämpamolika typer av mål. Combat squadda dina tacticals som INTE har en rhino och se till att hålla backfield objectives med dessa. Den med rhino använder du offensivt för att stödja upp dina deathwing.

Hoppas detta hjälper! Jag vet att du inte har t.ex. nån heavy flamers eller storm shields men det är relativt enkelt att ordna...
Tack som tusan! Grymt! Hade jag byggt hade nog listan sett helt annorlunda ut :) varför just 2 thunderhammer & storm shield? Är det inte bättre med två cml?

peza

Inlägg av peza »

Är det inte bra att ha en lvl1 psyker med divination och terminator armour så man får re-roll to hit på terminators?

Poet

Inlägg av Poet »

I en sådan squad me Belial borde du köra med minst 5 thunderhammer/stormshield.. för tålighet.. du kan köra cyclone på en gubbe me stormshield om du vill.. dimper du ner utan Shields så kommer du bli bortskjuten av plasma/melta första rundan.

På 10an tacticals borde du köra melta+lascannon, ev missile launcher.. och på dem i rhinon kan du köra antingen plasma+combi-plasma eller så köra du melta+combi-melta.

Jag skulle även skippa landspeeder vengeance.. köra 2 typhoons i samma squadron och sen för resterande poäng gör du dem andra ändringarna ;)

peza

Inlägg av peza »

Poet skrev:I en sådan squad me Belial borde du köra med minst 5 thunderhammer/stormshield.. för tålighet.. du kan köra cyclone på en gubbe me stormshield om du vill.. dimper du ner utan Shields så kommer du bli bortskjuten av plasma/melta första rundan.

På 10an tacticals borde du köra melta+lascannon, ev missile launcher.. och på dem i rhinon kan du köra antingen plasma+combi-plasma eller så köra du melta+combi-melta.

Jag skulle även skippa landspeeder vengeance.. köra 2 typhoons i samma squadron och sen för resterande poäng gör du dem andra ändringarna ;)
kan man inte ha thunderhammer and stormshield och cyklone på ryggen på 2 av terminators? om man kör 10?

daskad

Inlägg av daskad »

Jo
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

PIMPWARRIOR99

Inlägg av PIMPWARRIOR99 »

peza skrev:Är det inte bra att ha en lvl1 psyker med divination och terminator armour så man får re-roll to hit på terminators?
Deathwing termosar har twin-linked rundan de deepar. Sjukt nice.
Glöm inte split fire med din cyclone!
Lycka till med dina Dark Angels!

MVH
Elias
Trivia: Do you like Power Klaws? Within the limitations of the Force Organization slot you can have 292 Power Klaw attacks on the charge. All ignoring armour saves; all at S7, S9, or S10. All for only 3965 points. Now THIS is powergaming.

Skriv svar