Space Marines 1850p till GW

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Space Marines 1850p till GW

Inlägg av Zurken »

HQ - Shrike 195 -13
(uses Shrike's Chapter Tactics)

HQ - Khan 205 -10
Moondrakkan

Elite - 5 Assault Terminators 200 -8
2 TH&SS

Troop - 10 Tacticals 215 -6
Fist+C.Plasma, Plasma, ML
Rhino 35 -3

Troops - 5 Scouts 110 -4
Fist+C.Melta, 4CCW+BP

Troop - 9 Bikes 315 -9
Fist, Plasma, Melta, M-Melta

Fast Attack - 10 Assault Marines 255 -5
Fist+SS+MBombs, 2 Flamers

Fast Attack - Storm 60 -1
Heavy Flamer

Heavy Support - Land Raider Crusader 260 -14
M-Melta

Komp: 32

Dunderstark first-turn charge, snabba troops, fleetande terminators. Svag mot mech tror jag dock tyvärr. Tror ni den är kul att spela?
Alexander Merinen

Gonka Koff

Re: Space Marines 1850p till GW

Inlägg av Gonka Koff »

Haha, liknar sånt knas jag experimenterar med.

Byt Khan mot Sicarius, då får du scout move på tacticals.

Byt bikers mot scout bikers, så gör hela jäkla armén first turn charge. Totalt förödande för många motståndare.

Det blir dock litet knasiga matcher. Inte kul att gå vare sig starta tvåa eller bli seizad med en sån här armé!

Men spelen går snabbt - och det blir ett helvetes ös redan från början!

Tips: plocka in så många meltabombs du kan - autoträff runda ett om du startar!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Haha, ja det vore ju rätt kul. Har dock inte riktigt modeller till det, men det är ju iof jul snart xD. Jag gillar Khan för att han är den enda biken som får fleeta och ger furious charge (vilket gör Assault Marines livsfarliga), men jag ska tänka på Sicarius och scoutbikes också. Hade ändå tänkt skaffa scoutbikes för eller senare ändå. Hmm... tillbaka till ritbordet.

(Sicarius ökar ju Seize chansen från 16,67% till 30,5%. Statistiskt kommer man ju med honom börja 65,25% av alla matcher, helt ok.)

EDIT: liten felräkning, 57% av alla matcher börjar man med Sicarius (Glömde räkna med att motståndaren kan seiza)
Senast redigerad av 1 Zurken, redigerad totalt 24 gånger.
Alexander Merinen

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Zurken skrev:(Sicarius ökar ju Seize chansen från 16,67% till 30,5%. Statistiskt kommer man ju med honom börja 65,25% av alla matcher, helt ok.)
Tänkte inte på att Khan inte har Fleet ... rätt vasst faktiskt.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Gonka Koff skrev:
Zurken skrev:(Sicarius ökar ju Seize chansen från 16,67% till 30,5%. Statistiskt kommer man ju med honom börja 65,25% av alla matcher, helt ok.)
Den där posten var både fel och felciterad, snyggt!

Jag har också varit sugen på att kombinera Shrike och Khan just för elaka charges i första rundan med FC och hit n run, plus att han fleetar med gänget...
Dock vet jag inte om du måste specifiera i armélistan vems chapter tactics du vill använda, jag hade velat välja innan matchen, då det kan vara kul att ibland outflanka med allt.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Hmm... eftersom reglerna inte är särskilt klara på om man ska välja vems Chapter Tactics man använder innan matchen eller när man bygger listan tänkte jag att det borde vara det sämre alternativet.
Alexander Merinen

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jocke Rapp skrev:
Gonka Koff skrev:
Den där posten var både fel och felciterad, snyggt!
Asså, fel var det, både i min text och i citatet. Dock lyckades jag faktiskt inte göra en fecitering om man skall vara petig, eftersom jag citerade exakt det som Zurken skrivit. Det är korrekt att chansen att seiza med Sicke är 30,5 vid de matcher då fi deployat först. Dock ökar Sicke bara chansen att få starta runda ett från 50 till 57% (om fi också vill börja).

Skriv svar