Precis, det är spel. Ett spel är något man tävlar i och ska ha tydliga regler, annars är det lek och trams.L3go skrev:...men kom igen. det är ett spel med plastgubbar vi pratar om.
Regelfundering
Re: Regelfundering
Men jag gillar lek och trams
!
Skämt åsido, jag håller med om att start of turn och start of movement phase de facto är samma sak, då det inte existerar något tur innan movement phase (regelboken är definierar rundan tydligt i tre faser, inget mer). Man bestämmer själv vilken ordning man gör saker som sker då, men så fort en modell flyttat på sig är min inte längre i start of movement/turn.
Håller med om att det borde definieras tydligare i regelboken.
Skämt åsido, jag håller med om att start of turn och start of movement phase de facto är samma sak, då det inte existerar något tur innan movement phase (regelboken är definierar rundan tydligt i tre faser, inget mer). Man bestämmer själv vilken ordning man gör saker som sker då, men så fort en modell flyttat på sig är min inte längre i start of movement/turn.
Håller med om att det borde definieras tydligare i regelboken.
Alexander Merinen
- Lottomannen
Jag har sällan någon tur efter movement phase heller...Zurken skrev:då det inte existerar något tur innan movement phase
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
- MindMotion
Relevant fråga:
Gate of infinity i SM codex säger att den används "start of librarians movement phase", innebär det när det är dags för libben att flytta eller spelaren som äger libben?
Dvs, kan jag först flytta en enhet och sen använda powern, eller måste jag använda gate innan jag rör något annat?
Gate of infinity i SM codex säger att den används "start of librarians movement phase", innebär det när det är dags för libben att flytta eller spelaren som äger libben?
Dvs, kan jag först flytta en enhet och sen använda powern, eller måste jag använda gate innan jag rör något annat?
Hans movement phase börjar väl samtidigt som alla andra modeller du kontrollerar, eller? Annars borde det varit formulerat som "instead of moving"
Alexander Merinen