Halvar skrev:förutom centurions, som jag själv tycker gör sig väldigt bra i en predator-roll, så tror jag hårt på grav weapons på framförallt bikes. 18" kan motverkas av bikens snabbhet och relentless ger ändå tre skott per gubbe. den tar över plasmans roll som terminatordödare och får ett skott mer när den gör det, vid en annan range.
Halvar skrev:förutom centurions, som jag själv tycker gör sig väldigt bra i en predator-roll, så tror jag hårt på grav weapons på framförallt bikes. 18" kan motverkas av bikens snabbhet och relentless ger ändå tre skott per gubbe. den tar över plasmans roll som terminatordödare och får ett skott mer när den gör det, vid en annan range.
Den har väl inte "gets hot" heller?
nej, men ingen av mina motståndare spränger nånsin sig själva ändå så jag har i princip glömt bort att plasmorna har det.
Halvar skrev:nej, men ingen av mina motståndare spränger nånsin sig själva ändå så jag har i princip glömt bort att plasmorna har det.
Hö hö hö, då ska du möta mig. I den senaste lilla mini-turneringen jag var med i dog alla mina fyra plasmakillar av sina egna vapen i två av tre matcher...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
John_F skrev:Jag har inte fått boken än. Har Centurions relentless usr?
Nope, men dom är SaP.
Kan bli svårt att effektivt använda gravcannons med dom, utan att hamna i en närstrid man inte vill vara i.
Som ond robot med närstridsaversion så vet jag att 24" kan kännas jättekort.
John_F skrev:Jag har inte fått boken än. Har Centurions relentless usr?
Nope, men dom är SaP.
Kan bli svårt att effektivt använda gravcannons med dom, utan att hamna i en närstrid man inte vill vara i.
Som ond robot med närstridsaversion så vet jag att 24" kan kännas jättekort.
Man får väll helt enkelt ta hjälp av andra modeller i armén på den punkten.