-Tau drones och tactical objectives-
-Tau drones och tactical objectives-
Någon som vet om Tau drönare (som kommer från bil) räknas i tactical objectives. Tex att döda 3 enheter i skytte/närstrid, kan man döda drone squads från bilar och få objektivet? eller måste man spränga bilen med?
Enda jag hittade var:
A unit of drones is a non-scoring, non denial unit.
och
Drones that started the game attached to a vehicle do not award Victory points when destroyed.
Enda jag hittade var:
A unit of drones is a non-scoring, non denial unit.
och
Drones that started the game attached to a vehicle do not award Victory points when destroyed.
Re: -Tau drones och tactical objectives-
Nej, de räknas inte för någonting och kan inte göra någonting (förutom att eventuellt vara irriterande).
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det håller jag inte med om. Dom ger inte bort KP, FB och kan inte påverka objectives. Men där slutar det.GoB40k skrev:Nej, de räknas inte för någonting och kan inte göra någonting (förutom att eventuellt vara irriterande).
Man kan uppfylla andra uppdrag med/mot drones utan problem.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Nämn ett annat uppdrag?DHettNeck skrev:Det håller jag inte med om. Dom ger inte bort KP, FB och kan inte påverka objectives. Men där slutar det.GoB40k skrev:Nej, de räknas inte för någonting och kan inte göra någonting (förutom att eventuellt vara irriterande).
Man kan uppfylla andra uppdrag med/mot drones utan problem.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Tror han menar typ psychological warfare, no prisoners etc.
De kan ju bidra till att döda enheter, absolut. Däremot räknas de inte som en död enhet om de själva dör.LillePer skrev:Tror han menar typ psychological warfare, no prisoners etc.
Fast korten i sig kräver inte att det är kp. Bara x antal dödade enheter. Och i alla bemärkelser är väl droger fortfarande tau enheter?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jo det är klart dom gör. Det finns verkligen ingenting som säger att dom inte skulle göra det.Flogger skrev:De kan ju bidra till att döda enheter, absolut. Däremot räknas de inte som en död enhet om de själva dör.LillePer skrev:Tror han menar typ psychological warfare, no prisoners etc.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
"Do not award any VPs if destroyed" skulle jag säga betyder att de inte räknas till VP.DHettNeck skrev:Jo det är klart dom gör. Det finns verkligen ingenting som säger att dom inte skulle göra det.Flogger skrev:De kan ju bidra till att döda enheter, absolut. Däremot räknas de inte som en död enhet om de själva dör.LillePer skrev:Tror han menar typ psychological warfare, no prisoners etc.
Jag ser gärna att det är som du säger Tröger för jag hatar drones...
Nej de ger inte vp själva när de dör men det betyder inte att de inte kan räknas som en dödad enhet för ett uppdrag.