Tjena Grabbar !
Var ett tag sedan - är lite sugen på att ta mig tillbaka till spelandet och vill nog göra det med mina GKs.
Efterfrågar förtydligande på hurvidare man kan stacka Banishment (santic) om den kastas från olika enheter men på samma mål.
Anser det finns stöd för detta då wordingen på Blessings och Maledictions är olika.
(Har inte regelboken framför mig nu)
Snackade lite med jänkarna nu i helgen på Adepticon som ansåg det verkade funka men vore kanon med ett beslut här i Sverige hur vi skall göra med stackandet av Maledictions.
Stacka Gks Banishments ? - Maledictions i allmänhet
Stacka Gks Banishments ? - Maledictions i allmänhet
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
Re: Stacka Gks Banishments ? - Maledictions i allmänhet
Blessings och maledictions stacker inte om de inte är olika blessings/maledictions.
Typ forewarning och cursed Earth stackar men dubbla cursed Earth stackar inte, likaså med maledictions. Enfeeble X2 stackar inte men enfeeble + den där Nurgle spellen stackar och kan sänka toughness med 2 steg.
Det är som i förra editionen på den punkten.
Typ forewarning och cursed Earth stackar men dubbla cursed Earth stackar inte, likaså med maledictions. Enfeeble X2 stackar inte men enfeeble + den där Nurgle spellen stackar och kan sänka toughness med 2 steg.
Det är som i förra editionen på den punkten.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
rätt säker på att det är tänkt att inga powers stackar med sig själv oavsett vart källan kommer ifrån utan det behöver vara olika powers med liknande effekt för att stacka. Som du kan inte kasta 2 enfeeble på en enhet för att sänka T4 -> T2 men du kan kasta enfeeble och "nurgle powern" som sänker T (om man har tur)
Wohooo välkommen tillbaka! 
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
På blessings står det en extra rad om hur att hur en "perticular" blessing som är samma inte stackar.
På maledictions saknas denna text om "perticular" och endast finns en hänvisning till att maledictions som är "different" stackar.
Men med different kan man ju hävda att de är "different" ifall de genererats från andra enheter.
Och då med tanke på att extra förtydligandet om hur en "perticular" som finns under blessings inte finns med så tycker jag det lämnar utrymme för att tolka annorlunda.
På maledictions saknas denna text om "perticular" och endast finns en hänvisning till att maledictions som är "different" stackar.
Men med different kan man ju hävda att de är "different" ifall de genererats från andra enheter.
Och då med tanke på att extra förtydligandet om hur en "perticular" som finns under blessings inte finns med så tycker jag det lämnar utrymme för att tolka annorlunda.
Richard Petersson
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Man kan tolka det annorlund, men i Sverige och ETC så gör man inte det.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Ahhh det är jävligt uppfattat !
Richard Petersson