Flyer bases och enemy models?

Regelfrågor och förslag på husregler
Biffy

Flyer bases och enemy models?

Inlägg av Biffy »

Jag spelar Necrons och med Night scythes (flyers). Som ni vet är dessa baser nästintill gigantiska. Vad gäller:

1) Får motståndarenheter gå igenom baserna så länge de stannar sin movement minst 1" ifrån?

2) Vad gäller om motståndaren ska assaulta och en flyerbas står i vägen? Chargar de som vanligt fast chargen blir ogiltig om uniten står mindre än 1" ifrån när chargen är klar?

3) Vad gäller egentligen för mina egna enheter? Får jag ställa dem på mina egna flyerbaser?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Flyer bases och enemy models?

Inlägg av Katarsis »

En Flyers bas räknas precis som vilken annan bas som helst. Så, nej, du kan inte gå eller anfalla genom dem, och fiender måste vara minst 1" från dem.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Biffy

Inlägg av Biffy »

Tack för snabbt svar!

Biffy

Inlägg av Biffy »

Kan jag ställa mig på ett objektiv med en flyer och på så sätt förhindra motståndaren från att ta det?

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Så länge han inte kan komma inom 3" från objektivet så absolut. Flyern i sig kan inte kontrollera/contesta ett objektiv. men kan hålla fienden tillräckligt långt borta så de inte kommer åt att stå inom scoring range.

Biffy

Inlägg av Biffy »

Ancalagon skrev:Så länge han inte kan komma inom 3" från objektivet så absolut. Flyern i sig kan inte kontrollera/contesta ett objektiv. men kan hålla fienden tillräckligt långt borta så de inte kommer åt att stå inom scoring range.
Tackar!

Skriv svar