Hade tänkt ge mig på att bygga en Skyshield Landing Pad ifrån scratch då Necrons och Imperial Aquilas inte matchar så schysst.
Har ett par frågor. Hur noga är det med att ha exakt rätt mått? Då Skyshielden är oktagonal, om jag hade velat göra den rund eller hexagonal eller någon annan geometrisk form hade det varit OK? - Hade såklart fortfarande hamnat i ungefär samma sfär ( 12" x 12" x 3" ).
Brukar folk spela med att man kan ställa gubbar under den? Måste man i så fall modellera så att det går att ställa gubbar under den? 3e frågan är om hur det spelas med "sköldarna" nere / uppe, måste det gå att visa eller kan man spela den med sköldarna nere och sen om man vill sätta upp dem bara säga till / ha någonting som markerar höjden så man kan dra LOS korrekt.
Hur brukar folk representera Tank Traps? Det står i boken att de kan vara upp till 6" långa men hur breda kan de vara?
Blandade Fortification frågor. Skyshield Landing Pad m.fl
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Blandade Fortification frågor. Skyshield Landing Pad m.f
Folk går under den hela tiden, så det är en av dom viktigaste delarna faktiskt. Så "benen" är väldigt viktiga att få till rätt.
Sköldarna är i 99% uppfällda, så bygg den med en permanent mur. LoS är dock väldigt viktigt där uppifrån, så murarna bör vara så lika orginalet som möjligt.
Sköldarna är i 99% uppfällda, så bygg den med en permanent mur. LoS är dock väldigt viktigt där uppifrån, så murarna bör vara så lika orginalet som möjligt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Det var det jag tänkte, Någon aning om hur noga det är med formen?DHettNeck skrev:Folk går under den hela tiden, så det är en av dom viktigaste delarna faktiskt. Så "benen" är väldigt viktiga att få till rätt.
Rent spontant skulle jag säga så likt originalet som möjligt. Om den är rund eller fyrkantig eller har någon lite annorlunda form spelar mindre roll, så länge det inte medför liksom klara fördelar gentemot originalet. Det vill man ju undvika, därför är vissa detaljer precis som tröger säger viktiga att man får rätt.
Så länge måtten stämmer någorlunda är det nog inget problem om den är rund eller hexagonal.
Ja, man måste kunna flytta modeller under den då det går att promenera eller deepa in under den.
Det bästa vore om du hade någon lösning på uppfällt/nedfällt, men du kanske enbart spelad den med uppfällt och då är det inte en så stor grej.
De tank trams vi byggt på föreningen är 4-8st 2x2cm bumlingar på en 6x2" bas. De känns rätt rimliga i storlek.
Ja, man måste kunna flytta modeller under den då det går att promenera eller deepa in under den.
Det bästa vore om du hade någon lösning på uppfällt/nedfällt, men du kanske enbart spelad den med uppfällt och då är det inte en så stor grej.
De tank trams vi byggt på föreningen är 4-8st 2x2cm bumlingar på en 6x2" bas. De känns rätt rimliga i storlek.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
(Är det Mattias som är i farten? Söt är du i så fall
)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Nej Ville men jag ser ganska skaplig ut jag med. Det säger iallafall min mamma.Flogger skrev:(Är det Mattias som är i farten? Söt är du i så fall)
Jag flyttade runt i trådarna när det dubbelpostades.Flogger skrev:(Är det Mattias som är i farten? Söt är du i så fall)
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Det förklarar det. Och här satt jag och trodde att Flogger flörtade!Katarsis skrev:Jag flyttade runt i trådarna när det dubbelpostades.Flogger skrev:(Är det Mattias som är i farten? Söt är du i så fall)