Tjena allihopa, gammal spelare här som nyligen återkommit till hobbyn!
Jag har en fråga gällande warlord traits, närmare bestämt om en space marine captain får ett trait? Jag visste inte om alla characters får ett, eller bara karaktärer så som Dante eller Mephiston.
Tack!
Warlord traits för SM Captain?
Re: Warlord traits för SM Captain?
i 7th ed väljer du en karaktär i din armé att vara din warlord, kan vara ett hq men kan också vara en sergeant till exempelvis tacticals. Den karaktären får då rulla fram ett random warlord trait från någon av de tillgängliga tabellerna (vanligtvis en codex-specifik och de 4 från regelboken). Har man istället Mephiston, Tigurius eller någon annan av specialkaraktärerna med "fasta warlord traits" som sin warlord så har modellen den automatiskt. Har du både mephiston och Tigurius så måste du välja en av dem, du kan inte få bådas warlord trait.
Okej, tack!
Och väljer du warlord ur en CAD så får du re-rolla warlord trait slaget.
Poet, dom flesta detachments har att man får rulla om trait
Men alla utom CAD rerollen är begränsade till en viss tabell. (Jag tror det är alla iaf)
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det finns nått undantag. Tror tex att nya tau-boken är mer frikostig.LillePer skrev:Men alla utom CAD rerollen är begränsade till en viss tabell. (Jag tror det är alla iaf)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Yes, med Baal Strike Force som jag kört får man bara rerolla på listan i BA Codex. Men då förstår jag bättre, tack för svaren!