Imperial Space Marine
-
Daphnia Pulex
Imperial Space Marine
Fick tag på en av de relativ nya Imperial Space Marines. Det står bara i reglerna för den: "One Space Marine in your army can be replaced with the Imperial Space Marine at no additional points cost." Det står även att den har Chapter Tactics. Innebär det att jag bara kan göra det i en Codex: Space Marine eller skulle det vara okey att göra i en Dark Angels eller Blood Angels armé? Frågar eftersom det inte är mer specifikt, så det kanske blir mer av en tolkningsfråga? Skulle vara bra att veta innan jag börjar måla honom, om någon har ett förslag.
Re: Imperial Space Marine
Det är enbart Codex Space Marines som gäller.
-
Nikkiiboii
Nu hoppas jag inte att jag gör något fel, är rätt ny här, registrerade mig för att kommentera detta, men surfat runt här ett tag. Kunde dock inte hitta någon information om att jag skulle göra fel, men gör jag det så ber jag om ursäkt.
I vilket fall: mailade GW igår ang just detta då jag spelar BA och fick följande som svar:
"Hello Niklas,
Thank you for your e-mail,
This miniature can be used in all Adeptus Astartes armies so fear not, your Imperial Space Marine can now be a son of Baal!
I hope this helps, if you have any further queries please don't hesitate to get in touch.
Kind Regards
How would you rate my reply?
Great Okay Not Good
--
Matthew
uk.custserv@gwplc.com"
Så så vitt jag ser det så borde det ju gälla alla?
Kan självklart vidarebefordra mailet till rätt person så ni får se att det inte är en massa heresy jag hivar ur mig.
//Niklas Bengtsson
I vilket fall: mailade GW igår ang just detta då jag spelar BA och fick följande som svar:
"Hello Niklas,
Thank you for your e-mail,
This miniature can be used in all Adeptus Astartes armies so fear not, your Imperial Space Marine can now be a son of Baal!
I hope this helps, if you have any further queries please don't hesitate to get in touch.
Kind Regards
How would you rate my reply?
Great Okay Not Good
--
Matthew
uk.custserv@gwplc.com"
Så så vitt jag ser det så borde det ju gälla alla?
Kan självklart vidarebefordra mailet till rätt person så ni får se att det inte är en massa heresy jag hivar ur mig.
//Niklas Bengtsson
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Sorry, email svar från GW trumfar inte reglerna. Tills dom FAQar detta är det C:SM only som gäller.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Grejen är att om du skulle skicka samma mail igen, så är det inte säkert att du får samma svar.
Jag har provat...
Jag har provat...
-
Nikkiiboii
Jag förstår, snubblade bara över denna tråden efter det att jag mailat.