Burna.

Regelfrågor och förslag på husregler
War_Cry

Burna.

Inlägg av War_Cry »

Hej.
Jag funderade just på en sak.
Är Ork burnan ett 1 hands eller 2 hands vapen ?
Dvs får en Big meck en +1 atakc får två närstridsvapen då han bara väljer bort ett av sina vapen när man ger honom en burna.
(Jag hittar inte någonstans i boken att det skulle vara ett 2H vapen)

:mrgreen:

kmzz0r

Re: Burna.

Inlägg av kmzz0r »

Funderade lite på detta jag med.
Men det logiska är ju faktiskt att det är ett 2handsvapen.
Burna boyz håller dem ju med 2 händer.

Så kör jag min BigMek med burna iaf.

GusMorgan

Inlägg av GusMorgan »

Det står inte på Burnas profil att dom är 2handed, vilket det gör på alla andra 2hands vapen. så jag antar nej.

Big Mek'en ersätter dessutom sin Choppa med en burna och kan välja att ha sin slugga kvar. Man borde alltså få +1 attack för pistolen eftersom inget annat står.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Eftersom det enda som står i reglerna för den är att den kan användas som ett power weapon i närstridsfasen så får man bonus för två vapen.

Vanliga burnaboyz håller den i två händer, men en Big mek är större och starkare...

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

Ej från GW detta nedan, men jag tycker det låter vettigt iaf.

Q. Are burnas, grabba stikks, grot prods, 'urty syringes and kustom mega blastas single-handed weapons or 2-handed weapons?

A: The new Codex did away with a wargear section, and the single-handed/2-handed catagorisation of different weapons went with it. It is impossible to state definitively whether any of these Ork weapons are single-handed. The only clue as to what should be treated as a 2-handed weapon is the comment on page 42 that "a model using a two-handed close combat weapon (such as a rifle's butt or two-handed axe) may not use it together with another weapon." This suggests that you look at how the weapon is modelled, but the official models aren't entirely consistent and we all know that Ork modellers like to be creative, so appearance isn't always going to be very helpful.

We recommend that all close combat weapons and pistols are considered to be single-handed, and all non-pistol shooting weapons are considered to be 2-handed, unless the rules expressly state otherwise in their description (e.g. the big choppa). Applying this approach, grabba stikks and grot prods are single-handed, and kustom mega blastas are 2-handed.

'Urty syringes are probably single-handed as well. This won't usually matter because normal Painboyz cannot take a second close combat weapon anyway, but Mad Doc Grotsnikk has a power klaw, slugga and 'urty syringe. We suggest that he can take the extra Attack if he is using the 'urty syringe and slugga, but obviously he does not get it if he uses the power klaw (because you now need 2 power klaws to get the extra Attack).

The burna also requires seperate consideration, as it's both a shooting weapon and a close combat weapon. Again, this should rarely be an issue, as only the Big Mek can carry both a burna and an additional close combat weapon (and that's not a common choice). As it is highy likely that both hands are needed to use the burna (it's invariably depicted as two-handed on official Ork miniatures), we recommend that you don't take the +1 Attack bonus for a Big Mek armed with a burna and a close combat weapon unless you and your opponent have agreed this beforehand.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Tycker inte det låter vettigt, för mycket egen logik och tänkande i det. Om det inte står att det är ett 2h vapen så är det inte det.
Alexander Merinen

Mattias H

Inlägg av Mattias H »

Ja fyfan för logik och tänkande.

Skriv svar