Multi-assault med en modell
Re: Multi-assault med en modell
jo, det står faktiskt att om modeller är i baskontakt i början av en assault phase (for whatever reason) så är de i assault. Åkte på den mot den där mongokaraktärentill orks från forgeworld som rammade min knight och sen helt plötsligt var i cc, utan att jag ens fick overwatcha eller dylikt...
Fast du får aldrig overwatcha med en Knight. Så det kan inte ha varit en förlust 
What? Var står det? Det öppnar för stöööört många mongogrejer att göra när man flyttar charges.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Sida 47 i grundregelboken, i stycket som heter "Locked in combat".
Fast man kommer aldrig vara i bas med en chargeande enhet i början av assaultphasen, samt han vrider sig enligt illustrationen. Sen får du aldrig gå i bas med en enhet du inte chargear
Så nej, en singel modell enhet kan aldrig göra en multicharge.
Så nej, en singel modell enhet kan aldrig göra en multicharge.
-
Elevatorlake
Med en nemesis dreadKNIGHT får man overwatchaPipkin skrev:Fast du får aldrig overwatcha med en Knight. Så det kan inte ha varit en förlust
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Finns det inte någon relik/skill som gör att du få det? Har inte boken på jobbet men har för mig att det finns något...Pipkin skrev:Fast du får aldrig overwatcha med en Knight. Så det kan inte ha varit en förlust
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Inte ur codexen i alla fall. Det är om det finns någon white dwarf formation eller någon dataslate som gör det.Röde skrev:Finns det inte någon relik/skill som gör att du få det? Har inte boken på jobbet men har för mig att det finns något...Pipkin skrev:Fast du får aldrig overwatcha med en Knight. Så det kan inte ha varit en förlust
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Baronial court, vilket är den alla spelar, ger oveteatch inom 12" från baronen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Elevatorlake
Efter att ha läst texten i regelboken tycker jag inte att det står något om att den första modellen inte får hamna i närstrid med bägge enheterna. Det står bara att om den första modellen når in i närstrid med primary-enheten får efterföljande modeller välja (inom vissa ramar) vilken enhet de vill hamna i närstrid med.
Med mer och mer enskilda modeller med stora ovala baser (monstrous, gargantuan, super-heavy) tror jag det här är en situation som blir vanligare och vanligare så det kanske är värt att ta upp i faq'n om man vill att det inte ska vara tillåtet?
Med mer och mer enskilda modeller med stora ovala baser (monstrous, gargantuan, super-heavy) tror jag det här är en situation som blir vanligare och vanligare så det kanske är värt att ta upp i faq'n om man vill att det inte ska vara tillåtet?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets