Jaws of the world
Re: Jaws of the world
GW suger på att skriva regler. FAQn bara bekräftar att GW har skrivit dåliga regler.
Fast i det här fallet är reglerna rätt så tydliga. Du targetar inte ens nånting, du drar en linje och modellerna under är påverkade, inte enheten som helhet. Klockrent.
Det egentliga problemet är väl att GW inte riktigt inser hur kraftfullt det är att kunna singla modeller. Samma sak som med Nightspinner.
GW's Officiella FAQ skrev:Q. Does Jaws of the World Wolf allow the Rune
Priest to target specific models within squads?
A. Yes.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Du menar alltså exakt som när du lägger ut en flamer template? Du "targettar" ingen specifik modellhansson skrev:Fast i det här fallet är reglerna rätt så tydliga. Du targetar inte ens nånting, du drar en linje och modellerna under är påverkade, inte enheten som helhet. Klockrent.
men alla under templaten (=jaws linje) är påverkade. Alla skadade som misslyckas med sitt save (=I test)
tas bort som casualities (=is removed from play)? Var det så du menade?
Och som removing casualities regeln säger (oavsett template, blast eller "vanliga" skador)
så väljer ägande spelaren vilka modeller som tas bort. Så, nej, reglerna är inte "glasklara".
Rent personligt har jag ingen åsikt i frågan, men jag bryr mig om att alla kommer fram till en
vettig tolkning. I många fall innebär det att testa folks argument.
Oavsett personliga åsikter, citeringar etc så är detta lyckligtvis klargjort i FAQ'n. Case closed, alla nöjda.
Mork, the articulate ork!