Wysiwyg fråga...

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
MindMotion

Re: Wysiwyg fråga...

Inlägg av MindMotion »

Jag har massa vapen att sätta dit istället, svärd, lansar, spjut osv, men just den skölden är grymt snygg och passande på henne och jag tycker det ser snyggare ut med den än om hon nu skulle hålla i ett vapen.

Tack för svaren, ska köra det så och möjligen sätta ett svärd runt midjan på henne bara för att.

//MM

Yautja

Inlägg av Yautja »

ÄSch WYSIWYG är en thing of the past, beväpna henne med vadsomhelst bara du säger till innan.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Varför inte ge henne en sköld till handen med duvan och sedan smälla på ett bra svärd på högerhanden?

WYSIWYG är fan inte dött! Eller har folk tänkt spela med post-its hädanefter?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

tutten

Inlägg av tutten »

wysiwyg i all ära, men det måste väll nånstans finnas en konstnärligfrihet också? spelandet är är en del av hobbyn, byggandet av modeller är en annan... så länge man är klar över hur modellen är beväpnad och vilken modell det är så skall det väll f*n inte vara ett problem? :D
Flaming Dolphins

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Karaktärer tycker jag att man kan bygga lite hur som. Celestine har en fixerad statline, fixerad utrustning osv. Bara man ser att det är hon så bryr jag mig inte om om hon håller ett svärd, sköld eller en glass. Celestine är Celestine.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Gött, då ska jag bygga en rent bisarr SW-lord med dubbla hjälmkrossare, träben, ögonlapp och hamsterhjul. För alla vet ju hur Logan Grimnar är. Eller hur?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Halvar

Inlägg av Halvar »

min första, andra och nittifemte (och de flesta andra mittemellan) tanke om jag skulle se en sådan filur på bordet är att hon har 3++ men inget powerweapon. men om jag någonsin ser någon som använder combat shield kanske jag känner att hon skulle kunna kanske ha en sådan.
alla kan inte alla codexar utantill och jag kommer definitivt glömma vilken beväpning just celestine har innan jag faktiskt möter henne på bordet, det är där wysiwyg kommer in. jag vet vad en storm shield är och vad ett power weapon gör.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Hon har en agoniser...

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Serpent skrev:Gött, då ska jag bygga en rent bisarr SW-lord med dubbla hjälmkrossare, träben, ögonlapp och hamsterhjul. För alla vet ju hur Logan Grimnar är. Eller hur?
Men då ser man ju inte att det är Logan. Bara man ser vilken modell det är så tycker jag att (nästan) allt är okej.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Serpent skrev:Gött, då ska jag bygga en rent bisarr SW-lord med dubbla hjälmkrossare, träben, ögonlapp och hamsterhjul. För alla vet ju hur Logan Grimnar är. Eller hur?
Det skulle kunna förväxlas med en vanlig SW-lord med dubbla hammare. S.t Celestine är det enda HQt i Sisters of Battle som är det minsta likt henne. Vad skulle det kunna förväxlas som om man använder originalmodellen fast utan svärd? Ett vanligt HQ med jump pack och storm shield som de inte kan ta?
Halvar skrev:min första, andra och nittifemte (och de flesta andra mittemellan) tanke om jag skulle se en sådan filur på bordet är att hon har 3++ men inget powerweapon. men om jag någonsin ser någon som använder combat shield kanske jag känner att hon skulle kunna kanske ha en sådan.
alla kan inte alla codexar utantill och jag kommer definitivt glömma vilken beväpning just celestine har innan jag faktiskt möter henne på bordet, det är där wysiwyg kommer in. jag vet vad en storm shield är och vad ett power weapon gör.
Du kommer självklart få en tydlig genomgång av hur bra hon är innan matchen och jag tror det är tveksamt att du glömmer att "den där modellen som inte är likt någon annan modell i armén är ett närstridsmonster". Även på en "korrekt" byggd Celestine ser du inte att hon har 4+ inv save, 5 attacker på I7 och woundar aldrig sämre än 4+. Spelar man tävlingsinriktat bör man hålla koll på grunderna i alla codexar (även om få spelar systrar är Celestine det hetaste valet).

Jag tycker att man ska ha stor frihet till att göra snygga modeller, speciellt när det kommer till HQn. Eller ska vi börja banna snygga count-as arméer?
Alexander Merinen

Skriv svar