Fast nu blandar du Codexar igen och i hjärtat vet du att det är fel...Flogger skrev:Tau Commander med Batman Utility Beltkombat skrev:Batman?
Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4
Grav-vapen?
Grav-vapen?
+1Röde skrev:Fast nu blandar du Codexar igen och i hjärtat vet du att det är fel...Flogger skrev:Tau Commander med Batman Utility Beltkombat skrev:Batman?
Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Re: Grav-vapen?
Finns saker i Tauboken som skjuter betydligt mer, längre och bättre även utan batman. 410 poäng enbart med grav upgrade för 5 killar. Horribelt för vad man får. Batman gör ingenting för mobiliteten och deras range. De går 6", får inte hoppa eller runna med honom, eller göra assault move etc etc.Flogger skrev:Grav weapons kommer bli DA SHIT säger jag. 5 centurions med batman i fronten, fuck yeah! Dyrt? Ja, men dödar typ allt i hela världen.
Kan vara spelets lättaste 400+ poängsenhet att hålla sig undan från.
Ancalagon skrev:Finns saker i Tauboken som skjuter betydligt mer, längre och bättre även utan batman. 410 poäng enbart med grav upgrade för 5 killar. Horribelt för vad man får. Batman gör ingenting för mobiliteten och deras range. De går 6", får inte hoppa eller runna med honom, eller göra assault move etc etc.Flogger skrev:Grav weapons kommer bli DA SHIT säger jag. 5 centurions med batman i fronten, fuck yeah! Dyrt? Ja, men dödar typ allt i hela världen.
Tau har svårt för 2+ saves dock. Och tror inte det är så lätt att hålla sig undan.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Menar du att Tau skulle ha svårt att möta en sådan enhet? Har aldrig varit med om att Tau skulle ha problem mot någon enhet som har så få modeller oavsett save.Flogger skrev:Ancalagon skrev:Finns saker i Tauboken som skjuter betydligt mer, längre och bättre även utan batman. 410 poäng enbart med grav upgrade för 5 killar. Horribelt för vad man får. Batman gör ingenting för mobiliteten och deras range. De går 6", får inte hoppa eller runna med honom, eller göra assault move etc etc.Flogger skrev:Grav weapons kommer bli DA SHIT säger jag. 5 centurions med batman i fronten, fuck yeah! Dyrt? Ja, men dödar typ allt i hela världen.
Tau har svårt för 2+ saves dock. Och tror inte det är så lätt att hålla sig undan.
De har en threat range på 30". Allt med över 30" range kan alltså hålla sig undan mer eller mindre hur lätt som helst. Sen är det typ 550-600 poäng i en enhet som inte får deepa. Hade de fått det hade de varit rimliga. Nu är de bara dynga för hur mycket de kostar.
Ancalagon skrev:Nu är de bara dynga för hur mycket de kostar.
Håller verkligen inte med.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Det borde du!Flogger skrev:Ancalagon skrev:Nu är de bara dynga för hur mycket de kostar.
Håller verkligen inte med.
Nej då, skämt åsido. Det återstår att se när de fått sig några genomgånger på spelborden lite varstans. Som redan sagts kan de vara sjukt bra mot vissa saker och visst motstånd, men en enhet som inte har Invulnerable Save, långsamma som få, relativt kort range (mest pga hur långsamma de är), woundar väldigt mycket saker på 6or (alla daemons t.ex, och allting som enbart har Cover save, 6+ armour save eller valfritt invulnerable save). En enhet som är väldigt situational har jag väldigt svårt att se som "bra".
förutom centurions, som jag själv tycker gör sig väldigt bra i en predator-roll, så tror jag hårt på grav weapons på framförallt bikes. 18" kan motverkas av bikens snabbhet och relentless ger ändå tre skott per gubbe. den tar över plasmans roll som terminatordödare och får ett skott mer när den gör det, vid en annan range.
Ja' än't bittä'!
Jag har inte fått boken än. Har Centurions relentless usr?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nope, men dom är SaP.John_F skrev:Jag har inte fått boken än. Har Centurions relentless usr?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015