Det är många som har tröttnat på tråden vid det här laget. Men jag tycker det är riktigt spännande. Här kommer lite mer ved på elden.
När SweFAQ går efter punktlistan innebär det att kan använda Egges metoder att charga. Jag ser tre ostmanövrar man kan använda. I ett försök att förtydliga det har jag ritat bilder. I alla bilderna chargar röd enhet de blåa enheterna.

Flytta modeller långt bak för att blockera för modeller längre fram. Kan även användas när man chargar själv, men ofta går det lika bra att ordna i förflyttningsfasen.

Modeller som inte kan engagera sig får flytta hur de vill så länge de håller coherency. Det gör att man kan hålla/ta objektiv och blockera fordon och skytte.

Det blir enklare att göra långa kombichargar.
Själv har jag svårt för första manövern, men är OK med övriga.
Är det något jag missat?