Cover saves av Gargoyles
Re: Cover saves av Gargoyles
Medan du inte har nåt koncept om vad regler är, och helst struntar i de delar som inte passar dej istället.
Det finns inget specifikt sätt spelet "bör" spelas på, men om du går igång på att tro att du är bättre än andra pga av ditt sätt att spela så ska jag väl inte ta ifrån dej det lilla glädjeämnet.
Faktum kvarstår dock att reglerna för cover saves är väldigt enkla och tydliga.
Det finns inget specifikt sätt spelet "bör" spelas på, men om du går igång på att tro att du är bättre än andra pga av ditt sätt att spela så ska jag väl inte ta ifrån dej det lilla glädjeämnet.
Faktum kvarstår dock att reglerna för cover saves är väldigt enkla och tydliga.
Falkman skrev:Faktum kvarstår dock att reglerna för cover saves är väldigt enkla och tydliga.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Nä, nu får ni skärpa er i den här tråden! Frågan diskuteras av Sverige FAQ-gruppen.
Finns det nånstans där det står att saker man inte får skjuta på, inte ger cover? Även om Rapp är arg nu, så måste jag säga att jag tycker cover-reglerna är rätt solklara. Men jag kanske missat nåt stycke.
Plus att det blir helt ospelbart om man måste ha röntgensyn för att använda TLOS... För röntgensyn finns inte, även om det vore streeeemt värt.
Plus att det blir helt ospelbart om man måste ha röntgensyn för att använda TLOS... För röntgensyn finns inte, även om det vore streeeemt värt.
precis som man behöver när man skjuter på enheter. För att se om man se mer än hälften av moddelerna..
-
Gonka Koff
Fan vilken konstig diskussion!
A) Enligt RAW skymmer vingar och flaggor mm LOS.
B) Enligt RAW kan man inte döda gubbar genom att skjuta på deras baner eller vingar.
C) Det är inte tillåtet att modellera till sig fördelar.
Jag har svårt att tycka att det finns anledning att skapa en house-rule. Alla modeller och all terräng skymmer LOS. När man skall skjuta måste man ha LOS från sin modell till en SÅRBAR del av en fiende (kropp, arm eller hull till fordon).
Skyms LOS av en vinge, svans eller flagga som är uppenbart hemmagjord i finurligt syfte (C i listan ovan) är det väl fan bara att säga att "den där grejen ser jag igenom nu" och skjuta på?
Hur enkelt som helst.
A) Enligt RAW skymmer vingar och flaggor mm LOS.
B) Enligt RAW kan man inte döda gubbar genom att skjuta på deras baner eller vingar.
C) Det är inte tillåtet att modellera till sig fördelar.
Jag har svårt att tycka att det finns anledning att skapa en house-rule. Alla modeller och all terräng skymmer LOS. När man skall skjuta måste man ha LOS från sin modell till en SÅRBAR del av en fiende (kropp, arm eller hull till fordon).
Skyms LOS av en vinge, svans eller flagga som är uppenbart hemmagjord i finurligt syfte (C i listan ovan) är det väl fan bara att säga att "den där grejen ser jag igenom nu" och skjuta på?
Hur enkelt som helst.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Gonka Koff for the win!
Håller helt med Gonken
P daddy
Håller helt med Gonken
P daddy
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Jag anser nog också att det är en bra summering.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Håller helt med.