Är inte hela poängen med denna 30+ sid diskussion att vi vill ha tydlighet i reglerna? Då (även om jag inte håller med om er tolkning) är det väl bara att köra som det bestämts. Jag tycker inte man ska "komma överens" utan om det är bestämt så kör på det (även om jag inte håller med om det som bestämts) annars blir det bara rörigt och inte lika-samma ändå. Och det var väl bla det ni ville komma åt?
Annars instämmer jag till 110% med alla Glinus argument!
Angående egge charges (läs första posten innan röstning)
Re: Angående egge charges (läs första posten innan röstning)
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
Jag förlitar mig ständigt på ömsesidiga överenskommelser när jag spelar.
Ett finfint exempel på det är att man kommer överens om att alla tärningar som landar på terräng, eller kommer på kant, slås om.
Personligen kommer jag att spela efter No Holding Back och jag kommer liksom tidigare att använda punktlistan för att uppnå maximal engage. Det har fungerat 100% felfritt såhär långt, och jag tror att det fungerar lätt även i framtiden.
Ett finfint exempel på det är att man kommer överens om att alla tärningar som landar på terräng, eller kommer på kant, slås om.
Personligen kommer jag att spela efter No Holding Back och jag kommer liksom tidigare att använda punktlistan för att uppnå maximal engage. Det har fungerat 100% felfritt såhär långt, och jag tror att det fungerar lätt även i framtiden.
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Om man spelar med Sverige FAQ:en så tycker jag det är ok att spelarna kommer överens om att ignorera vissa delar med Sverige FAQ:en för det är ett dokument som bör användas om spelarna inte är överens.
En husregel för en turnering är dock något som skall följas. Om jag som arrangör säger att husregeln är ETC skog så har jag tänkt på detta när jag sätter upp terräng, eller kanske har för få träd, så när folk då kommer överens om att ignorera min husregel så spelar de två spelarna inte på det sättet de skall göra. Uppdrag ser jag också som en husregel som är väldigt specifikt för just den turneringen och jag tror det är väldigt få som kommer överens att spela quarters istället för DOW uppdragen.
Så blir det en husregel som används på en turnering tycker jag inte man skall komma överens om att inte använda regeln som är satt. Sverige FAQ:en är dock ett dokument som används för att besvara regelfrågor vid oense. Om ingen av spelarna har någon regelfråga kommer Sverige FAQ:en inte användas under den matchen.
En husregel för en turnering är dock något som skall följas. Om jag som arrangör säger att husregeln är ETC skog så har jag tänkt på detta när jag sätter upp terräng, eller kanske har för få träd, så när folk då kommer överens om att ignorera min husregel så spelar de två spelarna inte på det sättet de skall göra. Uppdrag ser jag också som en husregel som är väldigt specifikt för just den turneringen och jag tror det är väldigt få som kommer överens att spela quarters istället för DOW uppdragen.
Så blir det en husregel som används på en turnering tycker jag inte man skall komma överens om att inte använda regeln som är satt. Sverige FAQ:en är dock ett dokument som används för att besvara regelfrågor vid oense. Om ingen av spelarna har någon regelfråga kommer Sverige FAQ:en inte användas under den matchen.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Så summa summarum: va överens = inget problem hur ni spelar! HAde ingen kunnat skriva det i post 1... 
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
Anything goes om bägge spelarna är överens. Det drabbar ju ingen annan, och bägge spelarna får ju samma för-/nackdelar av det.
Speciellt när det handlar om kontroversiella tolkningar av reglerna.
Speciellt när det handlar om kontroversiella tolkningar av reglerna.
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!