Sternguards och Combibolter

Regelfrågor och förslag på husregler
Smagol
Inlägg: 97
Blev medlem: 22 okt 2012, 10:37

Sternguards och Combibolter

Inlägg av Smagol »

Enkel fråga, om jag köper Combibolter till mina Sterguards får de då tillgång till deras special ammunition?

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Sternguards och Combibolter

Inlägg av Lottomannen »

Du tänker på combi-plasma, melta osv? Jupp, det får du, det är en helt vanlig boltgun i grund.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Smagol
Inlägg: 97
Blev medlem: 22 okt 2012, 10:37

Re: Sternguards och Combibolter

Inlägg av Smagol »

Tänkte oxå det, men ville kolla.

Detta är också SWEFAQ ståndpunkt?

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Sternguards och Combibolter

Inlägg av Lottomannen »

Tror aldrig det har tagits upp. Däremot så får man inte special ammo i stormboltern, för det är ingen boltgun. Som jämförelse.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Sternguards och Combibolter

Inlägg av Mortarion »

Jag vet inte hur det står i den vanliga marine-codexen, men i BA-codexen står det uttryckligen att det fungerar på bolter-delen av en combi-bolter, men inte på en stormbolter. Så jag har svårt att tänka mig att SWE-FAQ-gänget skulle ha någon annan uppfattning om det. Finns liksom inget att tolka...

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Sternguards och Combibolter

Inlägg av Jonke »

"In addition to the normal profile for their boltgun (including boltguns that are part of a combi-weapon),"

Inte så mycket för swe-faq att diskutera

Smagol
Inlägg: 97
Blev medlem: 22 okt 2012, 10:37

Re: Sternguards och Combibolter

Inlägg av Smagol »

Perfekt

Skriv svar