Sternguards och Combibolter
Sternguards och Combibolter
Enkel fråga, om jag köper Combibolter till mina Sterguards får de då tillgång till deras special ammunition?
- Lottomannen
- Inlägg: 1367
- Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48
Re: Sternguards och Combibolter
Du tänker på combi-plasma, melta osv? Jupp, det får du, det är en helt vanlig boltgun i grund.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Re: Sternguards och Combibolter
Tänkte oxå det, men ville kolla.
Detta är också SWEFAQ ståndpunkt?
Detta är också SWEFAQ ståndpunkt?
- Lottomannen
- Inlägg: 1367
- Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48
Re: Sternguards och Combibolter
Tror aldrig det har tagits upp. Däremot så får man inte special ammo i stormboltern, för det är ingen boltgun. Som jämförelse.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Re: Sternguards och Combibolter
Jag vet inte hur det står i den vanliga marine-codexen, men i BA-codexen står det uttryckligen att det fungerar på bolter-delen av en combi-bolter, men inte på en stormbolter. Så jag har svårt att tänka mig att SWE-FAQ-gänget skulle ha någon annan uppfattning om det. Finns liksom inget att tolka...
Re: Sternguards och Combibolter
"In addition to the normal profile for their boltgun (including boltguns that are part of a combi-weapon),"
Inte så mycket för swe-faq att diskutera
Inte så mycket för swe-faq att diskutera