Daemonhunters allies
-
Lunaticman
Daemonhunters allies
Hej!
Jag har en regel fråga angående "allies" och Daemonhunters, jag funderar på att spela med dem i min space marine arme men jag är osäker på om det är "lagligt" enligt turneringsstandard.
Jag har tittat en del och jag hittar inga specifika regler i SweFaqen förutom detta:
"The only allies that are allowed are inducted Imperial Guard or Space Marines in Daemonhunters or Witch hunters
armies."
Min följd fråga är då om jag har förstått det rätt att man kan inte alliera in daemonhunters in i andra space marine listor eller guards men tvärtom, och eller om det finns andra regler som gäller?
Lite förvirrande eftersom det står i Codexet att man kan alliera in Daemonhunters i space marine armer men eftersom codexet är så gammalt kan jag ha missat någonting.
/MVH Lunaticman
Jag har en regel fråga angående "allies" och Daemonhunters, jag funderar på att spela med dem i min space marine arme men jag är osäker på om det är "lagligt" enligt turneringsstandard.
Jag har tittat en del och jag hittar inga specifika regler i SweFaqen förutom detta:
"The only allies that are allowed are inducted Imperial Guard or Space Marines in Daemonhunters or Witch hunters
armies."
Min följd fråga är då om jag har förstått det rätt att man kan inte alliera in daemonhunters in i andra space marine listor eller guards men tvärtom, och eller om det finns andra regler som gäller?
Lite förvirrande eftersom det står i Codexet att man kan alliera in Daemonhunters i space marine armer men eftersom codexet är så gammalt kan jag ha missat någonting.
/MVH Lunaticman
Re: Daemonhunters allies
Av någon anledning så är det inte tillåtet enligt sweFAQ, jag tycker att det är lite fånigt, speciellt med komp som kontrar all ost som skulle kunna bli av att t.ex. ha terminators bredvid guardsmen.
Enligt grundreglerna är det dock fullt tillåtet.
Alexander Merinen
Med kompmallen blir det så enormt mycket fler möjligheter, så det skulle innebära en massa mer jobb.
Sen så brukar ju GW själva säga att allies inte är tillåtna på turneringar.
Sen så brukar ju GW själva säga att allies inte är tillåtna på turneringar.
En bild säger mer än 1000 kaniner
-
Lunaticman
Ok, men vad konstigt det är ju svårt att få in uppenbar "ost" med allies eftersom man är reducerad till
så få alternativ och det uppenbara komp minuset.
Suck, det enda jag ville ha var en inqusitor och en vinidcare assassin eller 3 daemonhosts.
så få alternativ och det uppenbara komp minuset.
Suck, det enda jag ville ha var en inqusitor och en vinidcare assassin eller 3 daemonhosts.
Man kan nästan få samma känsla med att använda Deamon hunter codexet som grund och använda 2x5 Stormtroopers med 2 meltor + rhino som nödvändiga troops och sen sätta in "massor" med allied space marines, men det blir ju också rätt begränsat.
Alexander Merinen
grund reglen säger att man bara får använda saker som det står att man får använda i armen man spelars codex..
-
PeterWelzien
Jag har dessutom hört rykten som säger att möjligheten att alliera *hunters i IG och SM kommer att försvinna i nästa version av codexerna. Och det verkar inte som att dessa ligger alltför långt fram i tiden, så det kanske är onödigt att skaffa dessa enheter om man ändå inte kan använda dem om ett halvår.
/Peter Welzien
Ja det ryktas ju om nya DH. Dom får säkert lite fler egna enheter och en ordentlig codex. Då får nog sm och ig leka för sig själva.
Finally! Pure DH Ftw
Kolla in ryktesdelen förresten:
"17/03/2010
Wrote an "angry" email to GW about wanting my money back because WH and DH are being discontinued,
this of course was just a way to try and milk them for information and it worked
Quote:
Originally Posted by Games Workshop
Hi there
Daemonhunters and Witchhunters are not being discontinued. The codexes and a number of products have been removed from the range as we are looking to do a new Inquisitorial codex at some point in the near future.
I would recommend keeping an eye on the website and in White Dwarf for developments on this product.
I hope this helps.
Cheers"
"17/03/2010
Wrote an "angry" email to GW about wanting my money back because WH and DH are being discontinued,
this of course was just a way to try and milk them for information and it worked
Quote:
Originally Posted by Games Workshop
Hi there
Daemonhunters and Witchhunters are not being discontinued. The codexes and a number of products have been removed from the range as we are looking to do a new Inquisitorial codex at some point in the near future.
I would recommend keeping an eye on the website and in White Dwarf for developments on this product.
I hope this helps.
Cheers"
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
Zurken skrev:Av någon anledning så är det inte tillåtet enligt sweFAQ, jag tycker att det är lite fånigt, speciellt med komp som kontrar all ost som skulle kunna bli av att t.ex. ha terminators bredvid guardsmen.
När dom "grundreglerna" skrevs fanns det alla möjliga regler för att alliera sig. I varken 4th eller 5th finns en regelboks referens till det.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.