Gate fråga...
Gate fråga...
Hello!
Undrar lite hur det funkar med Gate för LBM. Den används i början av Libbyns movment. Frågan som jag klurar på är om detta är innan jag får flytta andra enheter eller inte?
Undrar lite hur det funkar med Gate för LBM. Den används i början av Libbyns movment. Frågan som jag klurar på är om detta är innan jag får flytta andra enheter eller inte?
Re: Gate fråga...
Samt en följd fråga.
Kan man gate'a ur närstrid?
Kan man gate'a ur närstrid?
-
MaidenManiac
Ja du får flytta andra enheter innan, Teleport Homer bärande Scout Bikes tex....Joey_Boy skrev:Hello!
När det gäller att lämna CC så är det kanske något som finns SWE-FAQat.
Är det inte det så är det något man får göra upp spelare imellan eftersom det inte finns nått tydligt ja/nej på det.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion
When millions are delusional it's called religion
Tack för dom snabba svaren 
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Eftersom du ska göra det i början på movement får du ej flytta andra modeller innan.
Du får göra det ur närstrid.
Du får göra det ur närstrid.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Att man måste göra det innan man flyttar andra enheter som redan är på bordet är ju helt uppenbart, men jag är osäker på när man gör det i förhållande till reserves i olika former, som ju också ska hanteras "at the start of" Movement-fasen.
Jag ser dock inga större problem med att man väljer själv i vilken ordning man vill göra saker som ska ske samtidigt.
Jag ser dock inga större problem med att man väljer själv i vilken ordning man vill göra saker som ska ske samtidigt.
Praxis är väl att man få själv bestämma i vilket ordning man gör alla "start of turn/phase" actions. Inte säker på att det finns något regelstöd för det, men det är så folk spelar.
Alexander Merinen
Du lär ju kunna turboboosta in med bikes från reserv, eller deepa med en pod innan du börjar Gatea. Precis som man kan flytta enheter(från reserv) innan man flyr med saker.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
LillePer skrev:Du lär ju kunna turboboosta in med bikes från reserv, eller deepa med en pod innan du börjar Gatea. Precis som man kan flytta enheter(från reserv) innan man flyr med saker.
Fast beakonen måste varit på plan hela rundan för att funka.