Nu har GW släppt ut FAQn för necrons!
De löste rätt många av tolkningsfrågorna fast det var udda att de tillät Imotekh rulla om stormen med chronometron prylen.
Och sen eviga frågan om entro striken, man får mindre AV innan pen slaget
Edit: fanns visst en likadan tråd på nyheter och rykten :/
jag kapar den här tråden lite. jag hittar inget i GWs FAQ om anrakyr the travellers mind in the machine ability. eftersom man tar över ett vapen av motståndaren, ser folk det som att det är det fordonet som skjuter om man träffar bilar i sidan eller front och med tanke på cover saves eller anser folk att det blir som GW har FAQat tesla destructorns arc? och vilken BS använder man? det övertagna fordonets BS eller anrakyrs?
och om man klarar sitt coversave, är man fortfarande träffad när det gäller tesla destructors arc? rent speltekniskt har man fått in en hit, men den träffen blir bortfjoskad av att man lyckats gömma sig bakom något så man inte blir träffad ändå.
Om jag minns rätt så står det att du skjuter som om det vore ditt egna vehicle, så jag antar att skotten kommer ifrån bilen och inte anrakyr. Man använder då bilens BS också
Arc grejen tror jag bara det behövs en hit, och du har ju fortfarande träffat även om de klarar sitt save
Hmm, det står ju att Imotek kan använda en chronometron för att re-rolla om nightfighten fortsätter. Är det någon som opponerar sig mot att man kan använda chronometron för att slå om slagen för att se om något blir träffat av blixten eller slå om antalet träffar eller skadetabellslag?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham