Barge movement
Barge movement
Hur mycket krävs för att man ska "åka" över fordonet. Jag har spelat som att det räcker med att jag nuddar och sen åker tillbaka, så länge jag har movement till det och sen om det skulle röra sig om över/under 6" så räknar man ju bars från start till slut för att kolla hur långt man rört sig. Korrekt?
- speedfreek
Re: Barge movement
Jag tycker att det borde räcka med att nudda.
Sen är frågan om man får svänga?
DE Reaver Jetbikes får bara flyga i en rak linje.
"samma fråga" gäller även en Storm Raven som ska släppa av gubbar.
Får man köra fram, "göra sin grej" och sen åka vidare i en annan riktning?
-
Gonka Koff
Visst, man kör väl precis som man gör med alla andra fordon, dvs kombinationer av pivot, framåt och bakåt? Summan av alla framåt och bakåt blir sträckan fordonet har rört sig.
Jag antar att du menar att för att få träffa på 3-or måste man vara mindre än 5" från det man skall boxa? (Typ 4,9 tum framåt, toucha sedan 1,1 tum bakåt).LillePer skrev:... och sen om det skulle röra sig om över/under 6" så räknar man ju bars från start till slut för att kolla hur långt man rört sig. Korrekt?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
nu kan jag givetvis inte hitta det i GWs FAQ eller regelboken men jag har ett distinkt minne av att, för att kunna få sitt flat out save med fast skimmers, så måste man ha förflyttat sig mer än 12" från sin ursprungsposition, oavsett vilken väg man tycker sig vilja ta.
om det nu är så att mitt minne har någon slags gömd kvalitet, varför ska man då räknas som att man har åkt äver nån om man åker fram och taggar modellen man vill åka över?
om det nu är så att mitt minne har någon slags gömd kvalitet, varför ska man då räknas som att man har åkt äver nån om man åker fram och taggar modellen man vill åka över?
Ja' än't bittä'!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
För att det är helt olika regler/sakerHalvar skrev:nu kan jag givetvis inte hitta det i GWs FAQ eller regelboken men jag har ett distinkt minne av att, för att kunna få sitt flat out save med fast skimmers, så måste man ha förflyttat sig mer än 12" från sin ursprungsposition, oavsett vilken väg man tycker sig vilja ta.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Jag skulle vilja hända motsatsen. DE bikesen kan köra lite som du vill. Men man väljer en enhet mellan punkt A (där gruppen börjar) och punkt B (där gruppen avslutar sitt move). Så regel tekniskt kan bikes åka i en halv cirkel och ett mål dem inte ens flög över får ont.speedfreek skrev:Jag tycker att det borde räcka med att nudda.
Om nu man kan turboo boosta i en halv cirkel vill säga.
Nu till din fråga. Jag skulle säga att det räcker att du "snuddar" över saken du vill sweep attacka.
- speedfreek
Blom skrev:Jag skulle vilja hända motsatsen. DE bikesen kan köra lite som du vill. Men man väljer en enhet mellan punkt A (där gruppen börjar) och punkt B (där gruppen avslutar sitt move). Så regel tekniskt kan bikes åka i en halv cirkel och ett mål dem inte ens flög över får ont.speedfreek skrev:DE Reaver Jetbikes får bara flyga i en rak linje.
DE-FAQ skrev:Q: How do you mark the start and end points of a unit
of unit of Reavers move when they are using their
special Bladevanes attack? (p29)
A: Should confusion arise, simply pick any model in the
unit as the start point and mark that spot. Then move
the unit and pick any model as the end point. One
unengaged, non-vehicle unit under the line between
the two markers can then be chosen to be the target of
the attack.

Definition av linje
Jag håller med om att det är ganska tydligt. Ett fordon får kombinera olika manövrar under sitt move och då till exempel åka fram till en enhet, snudda vid den och sedan åka tillbaka.
Att man måste ha åkt 12" fågelvägen för att få flat-out savet eller att DEs Jetbikes fungerar på ett annat sätt är en helt annan sak.
Att man måste ha åkt 12" fågelvägen för att få flat-out savet eller att DEs Jetbikes fungerar på ett annat sätt är en helt annan sak.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"