Saving Throws

Regelfrågor och förslag på husregler
Bahoola

Saving Throws

Inlägg av Bahoola »

Jag ville bara kolla hur ni tolkar detta. I 5ed står det klar och tydligt att man bara får ta ett save. som de skriver i exemplet ”SM chaplain who is protected by both power armour and a rosarius-generated force field… in cover as well… the model only ever gets to make one saving throw.” Sid 24 inga konstigheter.

Men i 6ed står det att (sid 16) ” If a model has an armour save characteristic of 6+ or better, it's allowed a further dice rill to se if the armour prevents the wound.” Wording Prevents är det jag vill ha fram. Sen på Invulnerable saves så står det på sid 17. ”Invulnerable Save are different to armour saves because they may always be taken whenever the model suffers a Wound. Wording Suffers a Wound. Innebär inte detta att man gått i från 5ed med att man bara får göra ett save till att om man misslyckas med Armour savet så får man ta Inv Save också?

Ancalagon

Re: Saving Throws

Inlägg av Ancalagon »

Nope.

Detta täcks i fet stil under "models with more than one save" på s19. Du får bara ett save, och använder alltid ditt bästa.

Bahoola

Re: Saving Throws

Inlägg av Bahoola »

Det gör det! kanske borde läsa igenom hela regelverket innan jag ställer frågor ;)
Har inte kommit så långt i den än och hängde upp mig på deras Wording och läste inte vidare :roll:

Skriv svar