Boltgun + standard of Devastation
Boltgun + standard of Devastation
Måste bara kolla om jag fattat det rätt. Boltguns är enligt regelboken en vapenklass som innefattar allt från Bolt Pistols till Vulcan Mega Bolter. Standardet gör alla Boltguns till Salvo 2/4. Terminators är relentless dvs räknas som stillastående vid salvo. Så en terminator inom räckvidd från standardet får gå 6" och skjuta 4 skott?
Har jag uppfattat det korrekt rätt?
Har jag uppfattat det korrekt rätt?
Re: Boltgun + standard of Devastation
Jag skulle tro att GW bara menar vanliga standard-Boltguns, dvs R24" S4 AP5 Rapid-Fire. Börjar bli knasigt om man skulle förändra statsen på en Mega-Bolter eller Bolt Pistol t.ex.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Får väl vänta på en FAQ, men RAW skulle jag säga att det gäller alla typer av Boltgun.
Fast då kan man få mindre skott med megabolter. Det känns inte rätt
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
RAW är en Boltgun = Bolter. Annars hade det stått något i stil med "All bolt-type weapons".
GW har uppenbarligen misslyckats med att namnge kategorin för Bolt-baserade-vapen i regelboken. Den heter nu Boltguns men bör väll heta Bolt-weapons eller något liknande? Då hade det inte kunnat bli några missförstånd.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
2x10 termosar deepande med 80 bolter skott med twin-linked låter ju rätt skoj. Klart man måste få gör så. 
Det låter löjligt hårtMeister skrev:2x10 termosar deepande med 80 bolter skott med twin-linked låter ju rätt skoj. Klart man måste få gör så.
Så ja, det var nog inte RAI men fan kör på, RAW är ju det som leder oss i denna GW värld så varför bara spela efter RAW i vissa sammanhang?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Och man backar upp dom med en RW Command squad med BoD, och teleporthomer. Och 2xRW attack squadron, med 6 bikes och en AB, så trycker vi in 56 twinlinkade bolters till.
Men först skjuter man ju en Rad granade.
Men först skjuter man ju en Rad granade.