Team Tournament 2013

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Lillen

Re: Team Tournament 2013

Inlägg av Lillen »

Jag gillar book missions då det är väldigt få turneringar som använder sig av det.

BAO gör ändå bra och roliga missions genom att blanda olika missions.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

kombat skrev:
refabricated skrev:Jag hoppas det blir lite knasiga missions och inte bara bok-tråk.
Eller iaf lite ballare än, "2 objektiv och killpoints" eller "5 objektiv ett fixerat i mitten av brädet".

Jag gillar utmaningarna som annorlunda missions ger. Man kan inte bara ta "best of" enligt codex och komp-mall. Man måste då verkligen fundera på hur min arme skall lösa uppdragen. Inte så kul om man bara skall rulla tärning och se vem som dödade vem.
nej inga knas-missions det är inte kul med massa konstiga saker, dessutom vet inte Olof S vad han pratar om ;)

Det blir tråkiga bokmissions. Två bokmissions slås ihop till ett (ETC hållet utan VP)

Alltså inga knasigheter.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Gött!

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4

Halvar

Inlägg av Halvar »

booo! då hoppas jag iaf att vi får se lite bättre deployments än bokdeploymentsen. värsta jag någonsin sett.
Ja' än't bittä'!

Chaos4reaL

Inlägg av Chaos4reaL »

Vad gäller vid wipeout? 20-0?

Chaos4reaL

Inlägg av Chaos4reaL »

Hylander skrev:
egge skrev:
egge skrev: Bra svar. Tack. Kan man Look-out-sir:a till en modell utanför LOS från skytten? Vilken cover får den då antaget att karaktären inte står i skydd?
Tänkte på att vi inte hade samma åsikt här. Hylander hade givetvis fel men det är hans (och andras) arrangemang. Så bump. :wub:
Ja du denna är en gammal en. Vad jag fattat så får man ge lookout sir till en modell utanför LOS från skytten. Vilket cover han får är en annan fråga. Cover tas av modellen som räddar karaktären. Dock vilket cover han skall få vet jag inte eftersom han inte är i cover utan utanför LOS.

Jag får ta och kolla med SWEFAQ gänget. Jag har en åsikt om detta men är ganska ensam om det i hela världen så...
Om någon utanför LOS gör en LOS (look out sir☺) så ska denna modell så klart ha samma coversave som karaktären. Känns självklart i min bok.

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

På vilket sätt är det självklart? Det står ingenstans att man ska flytta modellen att ställa sig ivägen eller nånting utan man tar närmaste modell. Råkar den ha bättre, eller sämre, save av någon sort så är det den som används. Kan till exempel även innebära att ett ap2 skott som går på en librarian (utan invo) kan skickas vidare till en terminator (med invo) som då får ta sin invo efter en lyckad look out sir. Jag ser ingenting om att de inte skulle få ta sin cover

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Vi diskuterade i Swefaq och kolla cover på modellen som faktiskt tar träffen. (Dvs vid lyckas LoS så kollar man cover från skytt till vilken grunt det nu är som tar den.

Användarvisningsbild
kombat

Sv: Team Tournament 2013

Inlägg av kombat »

Halvar skrev:booo! då hoppas jag iaf att vi får se lite bättre deployments än bokdeploymentsen. värsta jag någonsin sett.
6th har de nästa deploymentstyperna vilken skulle vara bättre gamla dawn of war? Eller spearhead bär man kan börja med 17 tum mellan arméerna?

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

@Kombat, som vanligt har du registrerat oss med det tradigaste namnet av de alla...

Kommer ni våga använda er av reliken?
Killpoints mission? Inte som primary hoppas jag... (blir sjukt tradiga matcher när båda fegar)

Hade varit kul om ni ville släppa hur ni tänkt kombinera bokmissionsen. Finns en del kombos som inte funkar. 2 objektiv samt killpoints... Båda trycker i sina hörn...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar