TOKpåsken 2017
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: TOKpåsken 2017
Nu är jag ju inte arr men har aldrig hört att konverteringar skulle vara otillåtna.
Skicka lite bilder innan vi uttalar oss beslutande. Men lite som föregående talare sagt så brukar alla konverteringar tillåtas.zimonov skrev:Tjenare, har aldrig varit på turnering utanför dalarna förut och tänkte bara kolla ett par grejjer![]()
Jag kör en ork freebooter armé där alla trukks är konverterade dark eldar raiders på skimmer bases, looted wagons är ravagers på skimmer bases och battlewagons är scratchbyggda fraktskepp på flyer bases. är det lugnt att använda dessa under denna turnering? kan bifoga bilder med om det behövs.
specs på mina battlewagons är 11'x5' och de är runt 8 tum höga med 3 tum från marken. på turneringar och matcher i dalarna brukar jag köra att man är inom base to base contact om man står där den skulle vara på marken och true line of sight, så den är lättare att ta ut.
vill hemskt gärna köra med dessa modeller då de hör ihop med fluffet kring min lista, raiders och reavers är typ lika stora som trukks.
andra frågan kring min lista är att jag vill hemskt gärna ta båda mina flash gitz squads men en squad är från innan de fick nya baser då man bara konverterade nobz så de har 25mm baser, inte 40mm baser som andra enheten, är det lugnt att använda dem ändå? nobz har fortfarande 25mm baser.
Tack på förhand och ser fram emot en rolig turnering!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
battlewagon:

trukks/looted wagons:

med en armé:

trukks/looted wagons:

med en armé:

och tror inte jag fick något riktigt svar gällande flash gitz på 25 mm baser och 40 mm baser 
- Simpilicious
Helst ska modeller stå på de baser som de för tillfället säljs med (de senaste). Och alla borde ha likadana, så alla dina flashgitz borde stå på 40mm. Men jag tror inte det är någon arrangör som kommer plocka bort dina modeller eller någon motspelare som vägrar spela mot dig. Men försök om det gårzimonov skrev:och tror inte jag fick något riktigt svar gällande flash gitz på 25 mm baser och 40 mm baser
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points
jo jag försökte ha loss de förut men limmade fast basningen i skorna på dem när jag gjorde dem för trodde de aldrig skulle få riktiga modeller och den git gw sålde hade 25 mm bas då så är nog lite kört ^^; och then again, om en marinespelare inte uppgraderat till 32 mm baser så skulle jag inte ha nåt emot det själv så hahaSimpilicious skrev:Helst ska modeller stå på de baser som de för tillfället säljs med (de senaste). Och alla borde ha likadana, så alla dina flashgitz borde stå på 40mm. Men jag tror inte det är någon arrangör som kommer plocka bort dina modeller eller någon motspelare som vägrar spela mot dig. Men försök om det gårzimonov skrev:och tror inte jag fick något riktigt svar gällande flash gitz på 25 mm baser och 40 mm baser
Du kan alltid bara klippa bort kanten på basen och limma på hela plattan på en ny 40mm baszimonov skrev:jo jag försökte ha loss de förut men limmade fast basningen i skorna på dem när jag gjorde dem för trodde de aldrig skulle få riktiga modeller och den git gw sålde hade 25 mm bas då så är nog lite kört ^^; och then again, om en marinespelare inte uppgraderat till 32 mm baser så skulle jag inte ha nåt emot det själv så hahaSimpilicious skrev:Helst ska modeller stå på de baser som de för tillfället säljs med (de senaste). Och alla borde ha likadana, så alla dina flashgitz borde stå på 40mm. Men jag tror inte det är någon arrangör som kommer plocka bort dina modeller eller någon motspelare som vägrar spela mot dig. Men försök om det gårzimonov skrev:och tror inte jag fick något riktigt svar gällande flash gitz på 25 mm baser och 40 mm baser
-
Flygmaskin
Nu är inte jag heller någon arrangör, men har aldrig varit med om att det inte är ok med konverteringar som inte är uppenbart gjorda för att få en fördel. I fallet med dina skimmers känns det 100% ok.zimonov skrev:och tror inte jag fick något riktigt svar gällande flash gitz på 25 mm baser och 40 mm baser
Baser känns lite som samma grej för mig. Så länge inte någon kommer med bikebaser på sina grotz är jag cool med det.
Människomat, till exempel spannmål.
-
Michael Carl
Det är inga problem att spela med dina konverteringar eller dina Flash Gitz, så det är klart du skall komma hit och spela med oss.zimonov skrev:Tjenare, har aldrig varit på turnering utanför dalarna förut och tänkte bara kolla ett par grejjer![]()
Jag kör en ork freebooter armé där alla trukks är konverterade dark eldar raiders på skimmer bases, looted wagons är ravagers på skimmer bases och battlewagons är scratchbyggda fraktskepp på flyer bases. är det lugnt att använda dessa under denna turnering? kan bifoga bilder med om det behövs.
specs på mina battlewagons är 11'x5' och de är runt 8 tum höga med 3 tum från marken. på turneringar och matcher i dalarna brukar jag köra att man är inom base to base contact om man står där den skulle vara på marken och true line of sight, så den är lättare att ta ut.
vill hemskt gärna köra med dessa modeller då de hör ihop med fluffet kring min lista, raiders och reavers är typ lika stora som trukks.
andra frågan kring min lista är att jag vill hemskt gärna ta båda mina flash gitz squads men en squad är från innan de fick nya baser då man bara konverterade nobz så de har 25mm baser, inte 40mm baser som andra enheten, är det lugnt att använda dem ändå? nobz har fortfarande 25mm baser.
Tack på förhand och ser fram emot en rolig turnering!
/TOK
Tummen upp för TOK-bra arrMichael Carl skrev: Det är inga problem att spela med dina konverteringar eller dina Flash Gitz, så det är klart du skall komma hit och spela med oss.
/TOK